En herrejösses blogg.

Alla inlägg under oktober 2012

Av malin - 29 oktober 2012 21:43

Idag med posten fick jag ett bra brev, känner mig peppad, men lite skrämmande, jag vill ut ur detta och nu har ska jag få hjälp, kanske?

Snön fall så vackert utanför så jag tog på ungarna (med hjälp av syrran) ytterkläderna och sprang även ner i källaren och hämtade upp Sveas gamla pulka, hon var lite för stor för den, men Elvira fick plats. Gick till morsan och sa hej och sen till gungorna för Svea skulle minsann gunga med syrran. Pissevåta efter ett tag så gick vi in och tog lite mellis. Sen somnade de ett tag. Morsan bjöd på lunch idag - lasange, yummie! Postade en jävla massa brev idag med, skolkort på Svea till de som inte bor här, eller ja, några, alla får inte.


Ungarna sover nu och Tobias ligger i sängen (chockerade va?!?!) och plojjkar med sin lilla ajpån! Imorgon smäller de så det blir en tidig kväller för min del. Mentalt är jag taggad nu, men då är jag ju fortfarande hemma. Benen är rakade och jag vill bara känna smärta! Fyll min kropp med ditt bläck! Jajjemensan ni förstår rätt, imorgon blir det tatuering!


Nu ska jag kolla om jag hittar nå andra billiga vinter skor, barnavdelningen har ju rätt shyssta ändå. 299:- kanske inte så kvinnliga/vuxna, men va fan, de ser varma ut. Finns även i rosa, hos Skokanonen.

PUSS


 

Av malin - 28 oktober 2012 21:43

Bjöd på en lchf kladdkaka tidigare i veckan men då ratade mina gäster den, förutom Tobbe. Så nu käkade han och jag precis en bit, väldigt gott, men lite mera bär skulle jag nog ha nästa gång.


Simpelt recept på kladdkaka.

1dl mandelmjöl
2 ägg
4-5msk stevia strö
en gnutta vaniljpulver
0,5 tsk bakpulver
4 msk kakao
100g smör

0,5dl grädde

Smöra en form och strö runt kokosflingor (jag malde sötmandel och strödde över), blanda ihop alla ingredienser och lägg i formen. In i ugnen på 175grader, efter 10-15 min (beroende på storleken på formen) så tar du ut den, den ska fortfarande vara lite dallrig, den drar liksom ihop sig.


Servera med vispad grädde och bär.


 

Av malin - 28 oktober 2012 10:03

Nu ligger jag i sängen, morsan och syster sitter i köket med ungarna och ritar. 2 timmar kunde de Max vara här och de duger nog gott å väl. Trött som en gnu men pigg i kroppen, bara hjärnan som är sliten.
Blir att fixa lunch när jag vaknat och även fortsätta städa/tvätta och leta lägenhet :)
PUSS

Av malin - 28 oktober 2012 08:36

Natten har varit en ren katastrof. Jag vaknade efter 1 timmes sömn och kunde fan inte andas, grinade och kände välrdens klump inom mig. Somnade om efter mycket vridande och vändande. Men Svea gjorde inte natten bättre, hon vaknade flera gånger så man fick springa in till henne och natta om henne, kl 5.30 var det verkligen uppstigning, hon hade legat och tjatat ett tag då om att hon skulla ha macka. Så upp och ge henne frukost, Elvira 2 flaskor välling och jag ville ha kaffe, men har ingen mjölk.

De har varit jätte gnälliga så jag vet inte vart jag ska ta vägen, andas andas andas känner jag just nu. Frågade morsan om hon och syrran kunde passa dom i 1-2timmar så jag fick sova lite. Men hon visste inte för syrran sov så vi får se.

Nu har jag sopat i köket och hallen, tvättmaskinen går, jag har vattnat blommorna, diskmaskinen är ur och i plockad, nu ska jag vika tvätten så jag kan hänga den i maskinen när den är klar.


Idag händer inte så mycket, jag ska ta ungarna och gå till affären och köpa mjölk senare, lyckades få Svea att sova, så peppa peppa att hon är gladare när hon vaknar. Tobias ska komma senare, han kom hem unt 6 imorse så han ligger och sover sött hemma hos sig och allt verkar ha gått braiaf och han verkar ha haft kul.


PUSS


Av malin - 27 oktober 2012 14:28

Var ner på marknaden idag igen med Tobias, barnen, morsan & Sarina. Vi hittade fortfarande ingenting, eller jo, inne på HM köpte vi till Svea, men ingenting annat. Vart att handla lite på Hemköp påväg hem så jag kan göra kyckling röra senare och ha till kvällen, mumma!

Kvällen i annars består mestadels av lugn, ungarna ska sova och jag ska trycka ner mig i soffan och glo på någon film.

Gårdagens film The tourist rekommenderar jag. Dels för att handlingen var bra och för att Johnny Depp är med i den. Nackdelen i filmen var att Angelina Jolie har den andre huvudrollen och jag har lite svårt för henne, men se värdig!

4/5 herrejösses.


Från Cdon.
Under en improviserad resa till Europa för att laga ett brustet hjärta, snubblar Frank oväntat in i ett flirtigt möte med Elise, en extraordinär kvinna som medvetet har korsat hans väg. Med de hisnande vackra Venedig och Paris som bakgrund, utvecklas deras romans snabbt och omedvetet och snart befinner de sig i en dödligt katt och råtta lek.


Tråkigt låter de som, men sevärdig, se den!

Av malin - 26 oktober 2012 23:50

Idag och imorgon är det marknad och självklart var vi ner en stund med barnen och kikade lite. Handlade ingenting förutom en lunch på väg hem, men imorgon ska vi ner igen och se om det kanske har kommit upp nå flera stånd. Kanske köper lite korv eller kryddor.

Syrran var hit så vi gick igen om lite kort som hon ska få, jag ska även skickade kort imorgon till Hanna (hon var fosterbarn hemma hos oss när jag var liten).


Imorgon ska jag ha barnen för Tobbe ska jobba, såklart att jag inte missunnar honom det, sen säger jag aldrig nej till mina barn. Därutav att de är här nu också. Meningen var att jag skulle ha det ledigt ikväll, men jag har de allihopa här, det gillas. Klart att man är snäll och ställer upp.


Kikar på Hungerspelen nu, sen blir det kvällen. PUSS


 

Av malin - 26 oktober 2012 01:07

Som ni vet så är jag ju med i kampanjen via Buzzador för Dove colour care. Än så länge tycker jag om de, jag har inte testat den med schampoot än, men jag lider inte för de, tycker det blir bra resultat. Håret håller sig lent och blir fettigt. Drygheten är nog det bästa. Jag har väldigt tjockt och lockigt hår så jag behöver alltid mycket av de produkterna jag använder. Men jag tänkte, what the hell och testade att ta som en fem krona, och då menar jag inte 5 cm meter hög och lika rund som en femma, utan jag ringlade en simpel femma i handen, lätt som en plätt. Täckte allt hår och det vart bra. PUSS

Av malin - 25 oktober 2012 22:22

Ja ingen kan ju ha missat att snön har kommit till Sverige, kanske inte i alla delar, men vilket sjohojjs det blir. Alla vet att snön kommer, men ändå känns det som om att alla är oförberedda, snälla ni! Det är ju inte som om att det bli jordbävning eller att jorden går under. Varje år, runt samma period, okt-dec kommer det snö, ohja!


En annan grej är om otrohet. Jag kollar nu på Fråga Olle och det är en människa där vid namn Dominic (stava?!) som har en sida om otrohet om jag förstod det rätt. Hon menade att det var bra att vissa är otrogna och att det i stora hela är helt okej med de. Själv förstår jag inte meningen med att vara otrogen och hur det kan stärka err förhållande? Man sviker ju liksom sin partner och det man har kommit överrens om. (Om man nu inte kommit överrens om att vara otrogna, men va är de då för förhållande?)

Jag förstår som sagt inte detta, men är det någon som anser att det är okej?


Har slagit in två till julklappar och jag har snart blivit klar med alla julklappar, jag har skrivit ner alla julklappar och vad som ska inhandlas. Julen verkar ju gå käpprättneråthelvete, men det kan ju bli spännande. Ingenting blir som man tänk sig, just nu är det verkligen så. Jag blir väldigt ledsen, men va fan ska man göra? Hellre med familjen än med ingen alls. Eller?


Har ni börjat kolla hur ni ska fira jul?
PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards