En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av malin - 20 oktober 2012 22:39

Färgade håret igår och idag så duschade jag med shampoo och intensivbalsamet. Jag är toppen nöjd, jag använde mig inte utan Dove colour care shampoo utan ett billigt märke, men håret vart jätte bra. Jag ska kolla i slutet på nästa vecka, då jag får pengar, om det kanske blir ännu bättre med samma märke.
Doften av produkten höll efter ursköljningen och det är jätte bra, många produkter tappar doften men inte denna.
Håret blir lent, men nu börjar de bli lite torrt och slitet igen, men jag håller hoppet uppe, tappar inte fokus!


Har ni testat?


 

Av malin - 20 oktober 2012 15:17

Kaffe med mjölk står framför mig och jag ska nog ta lite ibumein snart mot min lilla rygg. På tisdag ska jag till Andreas (sjukgymnasten) och träna den lite och sen även på torsdag blir det ett pass, härligt!

Tobbe kom som sagt in hit inatt och skulle sova, jahajaa, imorse så sov han fortfarande och tillslut så kom han upp runt lunch, lagomt tills maten blev klar. Vart LCHF kålpudding på mitt vis, gott som satan vart de.


Grundreceptet är:
600g vitkål (jag hade lite morötter med)
600g köttfärs
2dl grädde.
(Jag hade även i 1 ägg så köttfärsen blir saftigare & lösare)

Krydda efter smak med peppar & salt.

Strimla vitkål och stek hälften, lägg de i en ugnssäker form. Blanda köttfärsen & grädde (& ägg) samt kryddorna i en skål. Bred de över den stekta vitkålen. Stek sedan resten av kålen och lägg de över köttfärsen. Klicka på några smör bitar. In i ugnen på 175grader i 45min

Serveras med gräddsås (grädde, fond och soja)


 


Efter maten så vart det en promenad och en sväng in på Hemköp för att köpa ingredienser till middagen. Så bor någon nära Avesta eller kanske i Avesta, köp paprika där, 10:- kg, skit billigt!

Nu blir det att fixa middagen, PUSS PUSS

Av malin - 20 oktober 2012 10:48

Vart en stark ölkorv, kastade fram en bit köttfärs på tidning, snart lunch!!

Av malin - 20 oktober 2012 10:44

Dricker morgon kaffe nu och medans Elvira sover så kämpar Svea för att inte somna. Tobbe kom 4 inatt och skulle sova här, så lite sömn har de blivit. Men jag återkommer med längre inlägg senare :)

Ovido - Quiz & Flashcards