En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av malin - 31 oktober 2012 22:13

Av malin - 31 oktober 2012 21:46

Känner mig duktig nu. Har dammsugit hela lägenheten och även en 2 timmarspromenad på stan, och som att de inte räcker, dagens träning vart armar, 5 övningar, 10 x 3 vart det.

Nu kollar jag på Kalla fakta och jag blir verkligen ledsen över hur de svenska systemet används. Det är ju inte rätt handlat när de gäller flickorna, varför utsätta de för något sånt? Nej jag blir bara ledsen!!


PUSS

Av malin - 31 oktober 2012 20:29

Jag har världens huvudvärk och har haft det de senaste två dagarna, de kommer och går hela tiden, vette bövelen vart den kommer ifrån. Men det är ihängande och jobbig.

Nu har jag iaf kommit en bit på vägen i mitt städande. Ungarnas rum är ihop plockat och barnen sover sött, vardagsrummets golv är dammsugade och de hänger 2 ställningar tvätt. Mitt sovrum är klart, damsugit, plockat undan och nya sängkläder. Köket ska få sig en omgång nu hade jag tänkt och sen får vi se om jag orkar nå mer, ska träna också. Spännande att se vad det blir.

Vart en sallad till lunch och middag bestod utav en soppa gjord på köttfärs, vitkål, morot och kryddor.


Hur ser eran kväll ut? PUSS

Av malin - 31 oktober 2012 09:38

Svar till anonym; i know, men jag har vita sängkläder, så ville ha medans jag sov :)


Svea är lämnad hos dagmamman och vi tog en liten vänd med Elvira (jag, Tobbe & Sarina) hem till Tobbe för att hämta dammsugaren så jag kan städa idag, diskmaskinen går och likaså gör tvättmaskinen. Sarina ligger i soffan och kollar på High school musical med Elvira, (som verkligen inte vill ligga still) jag ska fortsätta med att vika den hängda tvätten och städa. Idag blir det en systersdag eftersom morsan och Tobbe har åkt till Bergvik för att köra halkbanan, så de kommer hem ikväll runt 8-10 tiden.


Dags att lägga Elvira så vi kan få lite skjutss i städningen. PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards