En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av malin - 23 oktober 2012 10:26

Stiftelsen som vanligt en sådan här skön morgon. Klockan är snart halv 11 och Elvira är lagd för att sova lite, sen blir det att ta en promenad. Jag försöker få tag i den andre hyresvärden som har hand om löägenheten som jag var och kollade  på igår. Jag vill ju så gärna ha den, men som sagt, jag kan inte flytta in förrens i feb om jag inte får den här uthyrd i förväg. Den som jag kollade på, jag fattade inte riktigt, antingen skulle den vara ledig 1/12 eller 31/12.


Annars då? Jo det rullar på, ryggen värker och tvätten håller igång för fullt, tvätta sängkläder står på schemat idag eftersom det är så mycket bassilusker pga förkylningar och skit, nej! Sånt vill jag inte ha här, så det vädras för fullt också. Ska ringa pappa senare också och prata lite, spelade ett spel igår med Tobbe som får mig att tänka på honom, TP!


 


Nu ska jag fortsätta få tag i människan. Hoppas ni får en toppen dag! PUSS

Av malin - 23 oktober 2012 00:12

Ja, jag gjorde en stor sats kebabgryta till mig själv, beroende på hur mycket/lite ni äter så är mängden olika.

Denna vart även stark så jag kan rekommendera en normal tacokrydda om ni inte klarar lite hetta ;) 


1kg kebab

2 burkar creme fraiche paprika/chili
4dl grädde
2 paprikor (jag hade röda)

1 påse stark tacokrydda

1 purjolök

2 burkar champinjoner (- alt färsk champinjon)


1. Hacka purjolöken och paprikorna (champinjonen om den är färsk) och bryn de lite. Häll i en kastrull.

2. Stek kebaben och lägg sedan de i kastrullen.

3. Häll i resterande (champinjoner, tacokrydda, creme fraiche & grädden) och låt koka i ett par minuter.


Jag åt med en tomat, mildt och gott. Smaklig måltid.


     

Ovido - Quiz & Flashcards