En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av malin - 30 oktober 2012 21:20

Har haft ett träningspass här på kvällen. Vart utfall, grodhopp, benböj, plankan (med att flytta benen in och ut) samt situps. 10 av varje x 3, nu skakar benen och jag är helt slut. Trött som fan med, så ska plasta in benet och sen sova. PUSS

Av malin - 30 oktober 2012 18:30

Vart en promenad för att gå till affären för att handla lite med syster, Tobbe och barnen, köpte middagen också - kycklingkorv med bröd, enkelt och gott. Ikväll blir det att ta det lugnt och kanske se någon film?
Jag har ju förbövelen inte skrivit om Hungerspelen, så här kommer de.

Filmen i sig var bra, skådespelarna var helt okej, tyckte inte någon verkade som en 'nybörjare', jag kände knappt igen någon. Den var annorlunda stilsmässigt än de andra nya filmerna som kommer ut. Nackdelen var väl slutet, ska inte säga så mycket, men ca 30min innan slutet så förstod jag hur de skulle sluta.

Filmen får 4/5 herrejösses.

Handlingen från CDON.

Varje år direktsänds Hungerspelen som en av de största mediala händelserna. Från varje distrikt väljs två ungdomar mellan tolv och arton ut att delta. De lottas fram, och skickas omedelbart till huvudstaden där de ska stajlas, tränas och visas upp i direktsända intervjuer. De måste se till att vinna folkets gunst för att få sponsorer. Varje år konstrueras en ny spelplats där ungdomarna släpps ut. Men bara den som överlever får åka hem!

Katniss Everdeen är fjorton år. Hon älskar sin lillasyster Prim över allt annat, och försöker skydda henne från allt hemskt i distrikt tolv, men mot Hungerspelen har hon inget skydd. Det namn som dras i lottningen i distrikt tolv är Primrose Everdeen, och Katniss ser ingen annan utväg än att själv ta Prims plats i spelen...


 

Av malin - 30 oktober 2012 15:30

Ja idag spenderade jag 2,5timme ungefär under nålen, jag fick känna smärta och sen hade jag nå jävla ryckningar, men det verkade gå bra iaf, haha.

Kastar upp en bild på hur den ser ut när den är klar. Gjorde bara linjerna nu.


 


Nu vaknade båda ungarna så jag ska ta dom, första kaffe glaset är även intaget och syster hade gjort käka när jag kom hem. I love you baby! PUSS

Av malin - 30 oktober 2012 10:22

I just love this feeling!

Ovido - Quiz & Flashcards