En herrejösses blogg.

Alla inlägg under september 2012

Av malin - 29 september 2012 21:31

Nu ligger jag i soffan efter att ätit lite ost, kalkon, tomat och skagenröra. Men ostarna var fan inte goda så de kastas.. Kollar på körslaget och nu börjar filmen för ikväll, trailern verkar bra så jag hoppas den är de.
Efter två nätter hos Tobbe så är jag ensam hemma och ungarna hos honom. Jag tvättar tredje maskinen nu och har möblerat om i Sveas rum eftersom hon ska dela med lillasyster. Känns skönt att ha det tyst och lugnt men en jävligt jobbig känsla!
/PUSS

Av malin - 27 september 2012 15:08

Sveas farmor var i Tierp på möte idag så jag skickade en inköpslista till IKEA såklart ;)
Vart 1 julklapp till Svea och sen fick hon en ny servis :)

Av malin - 26 september 2012 09:39

Svar till Amanda; LCHF är låga kolhydrater högt fett.
Men eftersom jag är så jävla envis och dryg av mig så blir det ändring på detta med. Jag kommer äta det jag vill, men väldigt sällan/aldrig kolhydratsbovar så som pasta, ris och potatis. Jag trivs bättre med att jag får göra vad jag vill och de kommer nog bli bäst såhär. Men jag kommer fortfarande att lägga in recept på det mesta och nu ska jag göra en till kategori om böcker, läste ju ut BlondinBellas bok igår så nu ska jag fortsätta på en annan som jag läser.

Sitter med Tobias dator nu, min är fortfarande borta (kollade med InfoCare) så jag hoppas de agar den snabbt snart och krånglar den igen så blir jag galen! Appropå galen så blir jag tokig på min iPhone, jag får inte skicka in den på lagning för då måste jag betala det själv eftersom garantin har gått ut, synd! Men nästa år så ska jag köpa en ny, bara att kavla upp armarna och stå ut till sommaren 2013.


Undrar om lilla Elvira börjar få tänderna nu, hon är så förbannat gnällig och kinkig. Hoppas de kommer snart så man kanske kan få sova hela nätter utan att hon ska vakna och gny och väcka Svea, de där två väcker ju varandra, morr!

/PUSS

Av malin - 26 september 2012 00:33

.. senare, nu är jag färdig med boken. Jag ger den 3/5.
Bra innehåll och pepping. Man känner sig starkare och motivationen kommer. Bra tips på allt från självkänsla till att lyckas med bloggandet.
Mindre bra var layouten, hon skriver om sin dåliga hy och allt, men hon visar inga bilder i boken och på framsidan är huden sammetslen. Drygt med alla tips.

Egoboost - Blondinbella Isabella Löwengrip


Men väldigt läsvänlig, jag rekommenderar alla unga tjejer och killar!

Av malin - 26 september 2012 00:03

Att uppdatera är inte min starka sida just nu, tycker inte om att blogga via mobilen, men vad gör de?
Sitter i sängen nu och ska snart dova, men först läsa lite rader ur boken så jag blir färdig någon jävla gång!!
Ska ringa och se hur det går med min dator eftersom jag har skickat in den igen, Morr!!!!

Av malin - 22 september 2012 19:52

Är hemma hos Tobias nu utan barnen för dom är med Tobias föräldrar, underbart! Ska käka lite mat, kolla på film och sen ska jag nog hem, han sa att jag fick sova över, men vi får se, bra mysigt är de. :)

Av malin - 22 september 2012 08:20

Av malin - 21 september 2012 22:22

1dl grädde
5 ägg
1dl riven ost
1dl strimlad skinka
1-2msk broccoli
Salt & peppar

Vispa ihop ägg och grädde, sedan resten. Ner i formarna (helst i en muffinsplåt) in i ugnen på 175grader i 20-25 min :) imorgon smakar jag dom!

Ovido - Quiz & Flashcards