En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av malin - 18 oktober 2012 23:47

Kvällens film. Återkommer med update.

Av malin - 18 oktober 2012 23:37

Jag hatar verkligen när någon (oftast) Svea skriker när hon sover, hon drömmer så fruktansvärt mycket nu och det gör så ont i mig att vi inte kan prata vad hon drömt, hon somnar tryggt om i min famn och jag lägger ner henne igen. Älskade lilla flicka v

Elvira är lite lättare, för oftast när hon skriker under natten så är det nappen eller mat som hon saknar. Men det är ändå jobbigt, man vill inte höra sina barn gråta.


Har även gjort iordning budgeten så nu så, shoppinglistan för imorgon och budgeten för månaden är klar, tjollahoppsan! Imorgon ska jag även färga håret, lär hitta en snygg färg som täcker hela håret. Imorgon kväll slänger jag nog upp ett kort på de, efter att ungarna har lagt sig.

PUSS

Av malin - 18 oktober 2012 20:34

Gud så gott..

Av malin - 18 oktober 2012 14:38

Hämtade Svea efter en riktigt kul dag hos dagmamman och en av barnen var där, syskonparet var lediga så det var tur att Svea hade en vän att leka med. De satt och ritade när vi kom och hon hade inte sovit, så efter en drygt timmes promenad sitter vi här nu, Elvita leker, Svea nyvaken och yr medans hon kollar på barnprogram. Men jag tror inte att någon av barnen sovit klart än, så det blir nog att tippa omkull de igen om en litet tag :)

Jag har fått kort nu ifrån Jennifer på min tatuering som jag bestämt mig att jag vill ha. Gav henne massa info, bilder och sånt, lite om hur jag hade tänkt de, var inte alls som jag hade haft i huvudet utan de vart 100000 gånger bättre, ruskigt nöjd. Dags att börja spara in pengar till den nu också, åh va fin den är!


Kanske lägger upp den här sen! PUSS

Av malin - 18 oktober 2012 12:25

Ja nu är inköpslistan klar och jag är redo, imorgon blir det avstart för att handla och det blir att besöka ICA, COOP, WILLYS & ÖB. Visst några saker är kanske lite onödiga men jag behöver verkligen min glass, Ben and Jerrys 2 för 80:- KOM IGEN, det skriker ju köööp om de. Så det ska handlas, fort!

Sen blir det massa fisk, kyckling, grönsaker och frukt, skithuspapper och julpapper. Får ju in 1 barnbidrag så det kommer att gå åt, jag har ju inte Svea veckan som kommer så det blir ju inge bröd, pasta eller annat som det ser ut nu.


Angelica, gjorde ni de dansande paret eller? :)


Svea ska hämtas om en timma, så jag busar nu med Elvira, fast hon tycker det är roligare att leka för sig själv, så jag tog datorn och fipplar lite mellan åt. Tänka sig att om 1 månad så fyller min stora tjej 2 år och det ska då firas, hurray!

Sex and the city går framåt de med, är på säsong sex nu så snart är de klart, Charlotte har precis gift sig med sin hårige Harry, Carrie har blivit lämnad av Berger, Miranda är kär i Steve och älskade Samantha har fått lilla Jerry Jerrod på halsen.

Ooh, ikväll blir det spännande, jag ska se klart den, sen blir det båda filmerna för att få allting gjort.


Vilken är eran favorit glass hos Ben and Jerrys?
Mina är Chocolate Fudge Brownie & Cookie dough!

 

Av malin - 18 oktober 2012 10:15

Jag har känt Sara sedan 2004 och tänkte att som en 10års vänskaps gest så kan man väl tatuera sig? Varken hon eller jag har ekonomi nu, men om 2 år så kanske vi har så vi kan göra någonting tillsammans och ävn tatuera oss? Någonting som kännetecknar oss är grisar så jag har en snygg gris med vingar, men kollar vidare om jag hittar något annat.


Har ni någonsin gjort nå tillsammans med en vän sådär? En tatuering alltså, vart och vad gjorde ni? Gjorde ni på samma ställe samma storlek?


   



Av malin - 18 oktober 2012 09:37

Skickade sms till dagmamman imorse eftersom Svea fortfarande sov kl halv 8, men precis när jag skickat de så kommer en hyper aktiv unge in och tjoar och har sig, jahapp, ändrade planer så fick snabbt skicka ett till sms om att vi skulle komma. Så nu är hon i Mulle skogen och busar, Elvira sover som en prinsessan och Tobbe snarkar som en stor karl.

Jag dricker mitt ljuva kaffe med mjölk och kollar på Sex and the city.

Dagen idag ser lugn ut, jag ska få pengar imorgon och då blir det att handla, tjollahoppsan! Jag längtar, jag verkligen gillar pengar, men jag är inte så mycket för att handla kläder och sånt, utan jag håller mig till maten, testa olika saker och mixa & trixa, göttans!


Oh, Carrie har blivit dumpad, igen.. Av Berger, snart kommer vackra Big in i bilden igen, hurray!!


 

Av malin - 18 oktober 2012 00:16

Ringde precis syrran och sjöng en vacker truddilutt för henne eftersom hon fyller hal 20 år idag, lilla syster, hallå?!?! Nej detta går inte, hon ska gå i skolan i Ljusne, ha tandställning och vara rädd, söka tröst och trygghet hos mig.. Ja eller nej, vem försöker jag ljuga för?! Jag lagade mat, duskade, tvättade och var som en liten mamma för henne när mamma och pappa var borta, så stod hon för tryggheten.


JAG ÄLSKAR DIG!! v

(vi på juldagen 2008)

 

Ovido - Quiz & Flashcards