En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av malin - 17 oktober 2012 23:19

Började kvällen med att ta med mig Svea över till morsan/mormor så Svea hade med sig kvällsfika som hon och mormor myste i soffan och käkade, jag skulle hjälpa morsan att städa innan hon ska ha visning på lägenheten imorgon. Men det vart inte så mycket städning, jag tog med lite saker hem och kastade sopor, duktig dotter? Jojjomänsan.

Vidare så bänkade jag mig till 3 timmar vid tvn.
Nybbygarna - kom igen nu bruden, sluta punda och kom tillbaka!! Jag hoppas verkligen hon börjar om, jag gillar henne!

Efterlyst - ja, hemska fall som vanligt. Hur kan man skada äldre människor för det första? Sen.. Tror verkligen han som knuffade ner Johnny på tågrälsen skulle komma undan för att han släppte tårar i rätten? NEJ! Snälla människa, du skulle ha hjälpt honom upp om du visste att det fanns kameror, kom igen nu!?!?!?

INK master - oh så fina tatueringar, jag gillade verkligen den döda sjuksköterskan och dissade verkligen Vector. Han var dålig förra veckan, förstod fel på skuggningen och avböjde att göra en cover - up. Det var ju bra att han avböjde sig innan han gjorde nå dumt, men att meddela sin kund om att göra laser, no no no!


Nu bloggar jag lite och kollar på min älskade Sex and the City, jag är verkligen en nörd på den nivån, jag kan se den boxen om och om igen. Jag har gått igenom lite julklappar och vad jag ska ge till vem också vidare, de får max 2 presenter från varje person/familj och obegränsat på deras födelsedagar eftersom de fyller så nära inpå julafton. Så nu ska jag bara handla in det sista och sen får vi se vad som händer med julen också. Allt verkar bara gå åt fanders just nu, men peppa peppa, jag ska inte deppa för mina ungar ska få den bästa julen någonsin. Sveas andra jul och denna kommer hon vara mer medveten om och det är Elviras första, mysigt!


Vad tycker ni om den nya headern?

PUSS!!

Av malin - 17 oktober 2012 15:33

Nu har jag fått hem mitt paket! Säg till om du är intresserad och vill veta mer?
Det ska vårda ditt hår och hålla kvar färgen mycket längre.

Av malin - 17 oktober 2012 13:43

Ryggen börjar ta knäcken på mig nu, kanske ska försöka påminna mig själv att sitta rätt, men det är ju så ansträngande och så tillgjort känns det som, mer ansträngande.
Barnen är lagda och Elvira sover, men Svea ska promt inte sova, nu ligger hon i vagnen, men ska ändå inte sova, hmm, undra sa flundra vad jag ska göra. Tobias skulle till sjukgymnasten så jag skickade med honom lite ärenden, så nu ska han få hämta ut Jotex & Buzzador, han åker ju vil så det blir ju lättare för honom att ta dom än att jag ska ut med ungarna och bära två paket som väger 6-7kg tillsammans.


   


Annars då? Jo inköpslistan är snart klar för vad som ska inhandlas på fredag, bl a hårfärg, sköljmedel, våtisar och blöjor, prio 1! Jag har gjort budgeten så den är även klar, räkningarna är insatta på sin plats och även Jennifer ska ju få sin peng den här månaden för ritningen av min tatuering. Den är inte klar ännu, men jävlar vad bra det blir, hon skulle sälja den till en till också, men hon frågade först mig om jag samtyckte, absolut! Jag kunde ju inte säga nej när hon frågade mig också, proffsigt enligt mig!

Snart vill/ska jag ligga under nålen, PUSS

Av malin - 17 oktober 2012 11:02

Svar till Angelica - ja jag är med i den, varorna är på macken så jag ska bara hämta ut dom ;)

Ligger på golvet i tjejernas rum och Svea kommer och hoppar på min svank, aj aj :(

Av malin - 17 oktober 2012 10:19

Jag såg halva, sen började Svea virra runt som fan i sängen och ha sig. Men det jag såg var bra iaf, hejja kycklingen, jag ska nog se den mer sen när hon lugnat ner sig. Jag tror nog att febern är borta nu, eller jag hoppas då de iaf. Hon är ju super duper pigg och alert vissa gånger, fast hon har 39,6 graders feber.

Kaffet är nu intaget och jag väntar ivrigt på att posten ska komma, vill se om mina gardiner och sängkläder komma idag, wiho! På fredag blir det att handla lite och sen även att kolla på hårfärg så jag kan använda mig utav Buzzadors produkter som jag ska få, kanske idag?!?! :D


Dags att leta efter en bok som jag kan börja läsa! PUSS

Av malin - 17 oktober 2012 09:06

Svea kom in till oss runt 6-7 tiden imorse och jag trodde jag skulle koka ägg på henne, så hon vart hemma idag och vi hoppas hon blir kry! Hennes farmor och farfar var hit igår med lite jordgubbskräm och nyponsoppa, Piggelin har vi här hemma så det får hon också, det gäller att bli ompysslad när man har feber ;)

Elvira sover nu efter 2 flaskor välling eftersom hon vägrade äta frukost med oss. Tobias & Svea har gosat ner sig i sängen med ett varsitt täcke och kollar på Lilla Kycklingen, jag har inte sett den än så jag tänker nog trycka ner mig där jag också och kolla på den.


Igår så gick Tobias ut på HM och beställde hem lite plojjs, jag fick ta bort de jag inte ville ha, allt tyckte jag skulle bort, men icke då, så nu vart det detta; PUSS

       

Av malin - 17 oktober 2012 00:24

Precis sett klart den filmen och den var bättre än vad jag trodde. Jag läste på CDON om handlingen och det fångade inte mitt intresse, men jag rekommenderar absolut den.
Marie är gift med Daniels chef och blivande delägare. Marie och Daniel har ett hemligt förhållande och de ska spendera helgen tillsammans i ett hus som Daniel ska sälja då på måndagen. Dom tror att helgen kommer bli passionerad och romantisk, men en polsk hantverkare vid namn George är kvar och fixar lite med huset.... Eller?


Som sagt, en film att se och man kan gärna ha en liten kudde bredvid sig eller kanske en vän? Jag ger den här filmen 4/5. Den var lite långdragen i början, men när det väl började hända saker så small de.


 



Ovido - Quiz & Flashcards