En herrejösses blogg.

Alla inlägg under november 2012

Av malin - 30 november 2012 11:29

Vaknade imorse utav att Svea kom in och vi myste ett tag, sen väckte vi Tobbe och jag fick ligga kvar medans han gick ut och gjorde frukost så jag fick frukost på sängen. Sen började vi pynta och ha oss. Igår kvälls så strök vi gardiner och fixade alla dom och nu är de lite tomtar överallt och julmusiken flödar för fullt. Ute är det vitt och snön faller än, så jag ringde morsan och hörde om inte Svea kunde få sin pulka (som hon skulle ha fått i julklapp) nu. Självklart fick hon de och Svea vart jätte glad, så det blir nog en tur i backen på em. Men innan dess så ska jag laga lunchen (Tobbe är och hämtar bilen och köper lite ingredienser) som idag blir korvstroganoff. Sen blir det att åka och handla till julbaket, hämta städsakerna från morsans lägenhet, städa här hemma och sen dö lite i soffan.


Julpyntar ni? PUSS

Av malin - 29 november 2012 10:23

.. Till både mig och Svea :)

Av malin - 29 november 2012 07:55

Ja klockan tickade iväg och vi hamnade ute i soffan och tillslut somnade jag.

Av malin - 28 november 2012 23:25

Försöker hitta en snygg, sexig och bekväm bh som inte kostar skjortan. Så är det någon som vet en bra sida med lite större bh:ar så hör av er. Jag har kikat lite på;
HM, KappAhl, Lindex, Bonprix, Halens, Ellos, Evas underkläder, Nelly, Gina tricot och Cubus, jag tror de där var alla.


 


Nu är klockan 23.30 och jag ska gå och lägga mig, hoppas jag somnar och imorgon börjar de nya livet, hoppas det går bra för mig nu. Eftersom vi inte städade morsan lägenhet idag så blir de ju de imorgon bitti efter att vi lämnat Svea hos dagmamman. Blir väl att ta med frulle dit och kaffe så vi kan hålla på riktigt. 

Sov gott allihopa! Puss

Av malin - 28 november 2012 20:26

Av malin - 28 november 2012 17:16

Korv och potatis, mums!!!

Av malin - 28 november 2012 16:20

På lördag blir det att julbaka med Tobbes föräldrar och barnens minsta kusin Adrian. Blir att göra pepparkakor, mjuk saffranskaka, saffransbröd, pepparkaksbollar och mjuk pepparkaka, sen kanske det blir nå mer men det är iaf det där som vi har planerat, sen serveras de te, kaffe, saft och glögg, massa glögg, mums! 


 


Ska sitta och kolla lite i tidningarna medans potatisen kokar och dricka upp kaffet, sen blir det att invänta Tobias och Svea som kommer vilken minut som helst. Ska öppna mitt fina paket som kommit idag, det innehåller mina julkläder och nya kläder till Svea. 


 


Om 2 veckor så är det lucia och Svea ska ha uppträdande och det kan verkligen inte hennes moster motså så hon kommer dagen innan och stannar till jul och åker med oss ner till pappa, kan det bli bättre? Nej det tror jag tamme bövelen inte. 


 


Vart inte att städa ur morsans lägenhet idag heller, men imorgon så hoppas jag, det kanske inte snöar lika mycket då, inte så kul att gå med alla städsaker när det snöar. Men vi hoppas på en bättre morgondag, då har vi inte heller nå möten, eller jo efter att vi hämtat Svea. 
Dags att hälla ur vattnet, PUSS

Av malin - 28 november 2012 07:58

Vart sent igår fast jag hade intalat mig själv om att det verkligen inte skulle bli så, men ändå så kom jag inte i säng förrens 01.38 Gaaasch, men vi spelade tvspel i flera timmar, drack mängder med vatten och sen en skön dusch. 

Nu har barnen fått välling/macka och ska Tobbe klär nu Elvira så jag skulle kunna hinna morgon blogga, känner att jag vill bli lite bättre på detta, haha. 


Men till min rubrik. Inte tänker. Visst jag tänker ju inte på att jag måste sova, men det var inte de jag menade utan vikten. Jag har försökt mängder nu och vi får se hur detta går. Jag har alltid tänkt på vad jag äter, hur mycket och mestadels enligt lchf och jag har bara gått ner och sen upp de igen. Men när Sara kom så käkade vi Sibylla, Max och annat onyttig och självklart nyttigt med, jag antog att jag skulle ha gått upp minst 2kg. Jag ställde mig på vågen och ser till min förvåning att jag har gått ner 3kg, hur är de möjligt? Jag käkar bröd, pasta, potatis och jaaa, vanlig mat, ändå går jag ner. 

Känns helt toppen och jag hoppas att jag inte går upp de igen utan att detta fortsätter. 


Efter att vi lämnat Svea så åker Tobbe buss upp till sina föräldrar och jag går hem med Elvira, byter vagn och sticker till morsan för att börja städa ur hennes lägenhet. Sen blir de att fortsätta med att ta tag i mitt liv.

PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards