En herrejösses blogg.

Alla inlägg under maj 2010

Av malin - 11 maj 2010 18:19

Sitter nu och har ätit en liten middag, vart korv med bröd idag. Vaknade runt 12 idag efter att Tobbe väckt mig, då orkade han inte vara vaken ensam längre. Somnade väldigt sent inatt och tjaffsade. Så det var skönt att få sova ut lite. 

Städade och hade oss också, fixade tvätten, gardinerna, dammsög, skurade, ut med Putte, bar upp saker till förrådet och gjorde mat. 
Ska kolla på Irene Huss nu och sen får vi se om vi ska spela nå kort, tror inte det blir av eftersom klockan tickar iväg. Imorgon blir det mvc, ska ta nå prov om diabetes och sen kommer Cenita ner med Lina för vi ska ha henne ett tag också, det kan ju bli spännande eftersom jag varken får dricka eller äta efter 22 ikväll.

   

Av malin - 10 maj 2010 09:28

Igår så hade vi lite kortspel med U & V, trevligt. Sen när dom åkte fixade vi mat, Tobbe ville ha pizza så han fick det och jag tog en bamse nachotallrik från gårdagen eller hur det var. Sen vart det mys i soffan och flumm med Sara i camen.


         


Vaknade i morse utav att älsklingen gick upp och jag sten slocknade igen. Sen kommer han smygandes in och väckte mig. Världens bästa väckning vill jag påstå, gud å fint det var.

     


Har precis ätit upp nu men ska ta lite påfyll nu med mackor nu. Sen får vi se vad det är som händer idag. Ska fixa lite här hemma iaf.

Av malin - 9 maj 2010 12:38

I fredags hade vi Lina och det var väldigt omtyckt, käkade tacos och en jädrans massa godis till filmen Svanprinsessan. Sen somnade hon inne med mig och Tobbe gick ut och nödrade vid datorn. När hon väl hade somnat så gick jag ut och la mig med Tobbetobenius och kollade på Göta Kanal 2 och käkade varma mackor i ugnen, yummie!

Lördags vaknade vi och steg upp, gjorde frukost och sen gick vi på stan och skulle fixa lite, men det vart inte som planerat. Inge bolaget, lås smeden var stängd och vi hittade inge diskställ på Eriks hjälpen. Påväg hem stannade vi till i parken men det blåste så förbannat så hem igen och väntade på Cenita. Sen smsade Tobbe lite så det slutade med cruising i Gävle tillsammans med U & V, åkte dit och kollade lite sen vart det Max och hemresa. Däckade redan i bilen och likväl när jag kom hem.

Vaknade i morse och började plocka lite, svärmor och Gabriel skulle komma på fika och lämna lite saker. Så jag har fått några efterlängtade Tupla godis utav svärmor, smaskigt som tusan ska det bli. Tobbe fick lite godis han med och sen lite skruv och plugg.

Nu håller han på att bära saker till förrådet och är skit grinig verkar det som, jag orkar inte engagera mig utan jag tar en macka och försvinner! 

Av malin - 7 maj 2010 18:11

Sitter nu efter en stort sett hel eftermiddag i parken. Var där och lekte med Saga först eftersom vi fick med henne hem ifrån dagiset. Sen käkade vi lite mackor och ner igen och lekte med allt och alla. Stickan var där med 3 av sina ungar, trevligt, så otroligt söta ungar så man nästan smällde av.

Nu ska vi kolla på lite tv, bada kanske eller dylikt, sen blir det film och mys, käka tacos och massvis med godis, gottans!


   

Av malin - 7 maj 2010 14:06

Svar till Du vet: Nej jag vet inte riktigt vem det är, hm. Vill du berätta vem du är eller är det en mystik?


Sitter med mera kaffe nu. Kunde inte sova inatt så pratade i ca en timme med Rockybockytoyboy, känsligt men det vart bra. Sen somnade jag ett tag vaknade och gjorde kaffe till Tobbe sen la jag mig igen och försökte sova. Men det gick ju inte som planerat. Anticimex kom och fixade med myrorna så nu har vi 2 dosor och det ger faktiskt verkan. 
Har varit och gjort ärenden på staden idag med, fixade Tobbes glasögon eftersom dom gått sönder, köpte block till mig som jag kan ha till matten och sen en hålslagare så vi kan stoppa in räkningarna i pärmen. Nu sitter vi och väntar på att klockan ska ticka iväg. Ska hämta våran fislisa på dagis klockan 3, sen blir det lekparken med Stickan och hans ungar kanske om vi får tag på dom eller om vi orkar ens en gång, höhö.

Nu ska jag snacka klart med min älskade mamma som verkar ha lite problem, jag älskar dig mamma! ÅÅÅÅÅH! Jag har fått tid till ultraljud, hurray! 

Av malin - 6 maj 2010 13:18

Har inte bloggat på ett par dagar men jag har inte haft tid. Lina har varit här jag har varit sjuk, Tobbe va dålig ett tag och internet har krånglat som vanligt så det har varit så segt. Men nu ska jag försöka vara aktiv igen. Så kul att få skriva av sig lite skit.

Va en toppen morgon, har börjat kunna sova längre nu på mornarna eller det kanske var för att Tobbe kom hem så vi somnade runt 3 i natt? Vaknade och slog på kaffe, tog en dusch och sen kom Stickan på en kaffe innan han och Tobbe åkte till skolan och ska kolla in den. Hoppas det går bra där iaf, vore toppen om han satsade på utbildningen, den verkade iaf bra när Isabell ringde. Diskade direkt när dom klev utanför dörren och gjorde mat, vart en stark kyckling gryta med ris och 2 hårdbröd mackor. 

Har en liten skvätt med kaffe kvar som ska i och sen ska jag slänga in tvätten i torktumlaren. Sen blir det en promenad runt parken med Putte. Sen ska jag vara duktig här hemma innan prinsen kommer hem. Måste skriva en inköpslista tills imorgon också så jag vet vad fan jag ska handla. Blir husmanskost så gott det går. Det är skit kul att laga mat, ska ge mig på rotmos har jag bestämt mig och stuvade makaroner. Susanne har hjälpt mig mycket, hon har gjort massa maträtter som kostar noll och ingenting men som smakar gudomligt så det ska göras.  

Av malin - 2 maj 2010 09:15

Igår kvälls så skulle vi ju mysa till det och de gjorde vi, mängder med varma mackor, oboy och kyssar. Kollade på en film på 4an, såg inte hela utan vi la oss efter nyheterna typ. Skönt att få sova ut.
 


Vaknade runt 8 imorse och var fit for fight. Gjorde kaffe och värmde på mackorna från gårdagen. Knäppte även kort till mamma igår så ni ska också få se dom nu. Det är lite dålig kvalité men ni ser nog ändå. Ska ju göra om ganska mycket och köpa till saker.

1, hall.
     

2, kök.

      

3, badrum.

  

4, sovrummet. (ska få omtapetserat så därför röran.)

     

5, vardagsrum.

        


Nu ska jag gör mig i ordning så ska vi ta en promenad i det topp fina vädret upp till Norelund och dricka en skvätt kaffe och busa med alla hundar.
/malintjus 

Av malin - 1 maj 2010 21:07

Gårdagen såg ut såhär;
Började med balkong/verande häng innan vi tog bussen till Avesta. När vi väl kom till Avesta så fixade och trixade vi lite med altanen och poolen. Fixade käket; klyftpotatis, potatissallad, vitlöksost, fläsk kare som var marinerad i chili. Fy satan va gott det var. Familjen Axelsson kom och lämnade present till Tobbe, 2 fyllda pappa kassar med mat, fan va smaskigt, men dom åkte lika fort. Satt ute och myste ett tag sen gick vi till brasan och kollade, vann 2 kex choklad på hjulet och sen gick vi hem och sov, skönt!
       

(klicka för normalstorlek)


Vaknade i morse och åt frukost, gick ut i förrådet och fick lite saker. Ska ladda upp dom imorgon, dom ligger ute på Tobbes facebook nu så jag ska ta dom ifrån hans dator imorgon. Eller kanske senare ikväll om jag orkar. Ska käka varma mackor ikväll med honom och mysa till det som satan. Blir en tidig kväller, är så himla trött.


Nu ska jag fixa till det sista, ljus, oboy, vatten och dylikt, chips också!

Ha en magisk kväll folket, för det tänker jag.
/malintjus 

Ovido - Quiz & Flashcards