En herrejösses blogg.

Alla inlägg under november 2012

Av malin - 3 november 2012 14:28

Ja då har vi varit ute på en promenad, det vart dock inte att lyssna på melodikrysset i mobilen för jag hittade inte mina hörlurar och appen var väldigt knepig. Så vi gick ner på stan medans morsan och syster åkte bil ner. Kikade lite i affärer och de handlade mera kläder. Sen mötte vi Mia & Micke så vi sa hejjsansvejjsan till, hem till morsan och käkade lunch - snitzel med beasås och pizzasallad, mums! Packa packa packa stod på schemat, så nu har vi packat mänger. Tanta säger att hon knappt har nå saker, men kära nån, hon har määngder!!!


 


Nu sitter jag i köket med laptopen, barnen sover och Tobbe är på dass (antecknade ni de där?), nu blir de lite kaffe och sedan packa upp de jag fick av morsan, mera julsaker, prydnadssaker till köket och en Höganäskruka. PUSS

Av malin - 3 november 2012 09:37

1 kokt ägg - bara vitan.
Keso och skinka. 1 glas kaffe med mjölk. Dags för promenad med melodikrysset!!

Av malin - 3 november 2012 09:24

Igår så tröck vi ner i oss i soffan med en varsin pizza och kikade på Johan Falk, jätte bra film, nackdelen var att vi inte hade textat och det var mycket ryska med så vi förstod inte vad de sa under halva filmen. Men handlingen var bra i sig när du pratade svenska och engelska, spänningen låg där och humorn.


Från CDON;

Johan Falks (Jakob Eklund) styvdotter Nina (Hanna Alsterlund) har äntligen fått bättre kontakt med sin biologiske pappa byggmästaren Örjan (Johan Hedenberg). Samtidigt krackelerar allt för Örjan. Hans skulder till en estnisk byggfirma på ett av kommunens byggprojekt i Göteborg, leder till att Nina kidnappas. Vad kidnapparna inte räknat med är att Ninas styvpappa är polis. Johans och GSI:s inblandning skapar en snöbollseffekt som leder ända upp till toppskiktet av norra Europas farligaste maffia, den est-ryska Karayan; en maffia bestående av före detta underrättelseofficerare från KGB. Karayan beslutar att lösa situationen i Sverige – permanent. För Johan blir det här hans livs mest personliga resa ner i Göteborgs undre värld.

Samtidigt fördjupas hanterar/infiltratörs-relationen mellan Sophie Nordh (Meliz Karlge) och Seth Rydell (Jens Hultén). Seth lovar att hjälpa Sophie med att lokalisera Karayans toppmän i Göteborg. Som gentjänst vill han ha något personligt utfört…


 

Av malin - 3 november 2012 09:16

Tobbes lapp, jävlar va jobbig den var, men jag klarade den utan en massa gnäll!!


 

Av malin - 3 november 2012 09:09

Super lätt och väldigt god pizza, klar på ca 15 min, beroende på hur du vill ha den färgmässigt och vad du har på.


2 ägg
1tsk fiberhusk
1tsk bakpulver

2,5dl riven ost


Vispa ägg, fiberhusk och bakpulver, tillsätt sist osten. Kladda på och bred ut på ett bakplåtspapper och in i ugnen i 6-7min (200grader) Ta sedan ut den och ha på det du vill ha på. Jag hade tomatpuré, skinka, paprika, mozarella och torkade pizzakryddor. In i ugnen igen tills den fårr den färgen du vill ha.


     

Av malin - 2 november 2012 23:12

Borstar tänderna nu samtidigt som jag bloggar. Imorgon kommer det minst 3 inlägg på morgonen om jag hinner de, 1 träning, 1 lchf recept och även 1 filmtips!! Missa inte de för gudsskull!

Var till Staffan och Bettan eftersom fröken Bettan fyller år idag, vart 1 liten tårtbit och även 2 mjuka kakor, smaskens! Men ikväll körde jag ett dödens pass för min del. SKÖNT!

Sängen skriker som aldrig förr efter mig just nu, en ipren och sen rätt ner i snarklådan.. PUSS

Av malin - 2 november 2012 13:29

Ja jag skulle ju baka biskvier, men de har ännu inte kommit, så jag kastade ihop lite vaniljbullar istället och jäklar va stora de blev, tror de måste ha varit anabola i den där jästen, haha. Luktar bra gott i köket nu och doften av nybakat kan nog ingenting klå.

Men frågan är vad jag ska göra med dom, jag äter ju inte de, hmm, ge bort?


 


Annars så är det väldigt gnälligt här hemma, Elvira har inte gjort något annat, men det är bara att bita sig i läppen, snart blir det bättre, hejjsanhoppsan! Älskade underbara unge! Nu sitter hon och dansar till Stiftelsen, händerna bakom huvudet och vider höger vänster höger vänster i turbo fart.


Dags att fixa lunch till mig, undra vad det blir, kålsoppa igen? PUSS

Av malin - 2 november 2012 10:31

Ja nu har jag för första gången i mitt liv gjort skållade och skalade mandlar, det var ju på ren svenska busenkelt.


Koka upp vatten (så det täcker mandlarna när du lägger i dom)

Häll i mängden madlar du vill ha när vattnet kokar.

Låt koka exakt 1 minut, häll de sedan i en sil och skölj i kallt vatten. Skala för hand alt lägg i en handduk och rulla så lossnar de också.


Nu är Tobias, Svea, morsan och syster och handlar, samt att Sarina skulle övningsköra lite, så Elvira sover nu så jag ska ta och städa lite granna, fixa tvätten och ha mig.

När de kommer tillbaka blir det lite lunch och sen även lite bakning med mina mandlar!
Såg ni Hela Sverige bakar igår? Jag ska verkligen gra en toscapaj, gud så god den såg ut, jag har ju ingen avtagbar form som är veckad, men det går nog med en vanlig också.


Idag står det som vanligt inte mycket på tapeten, jag ska väl träna ikväll, igår vart det lite magövningar, men jag hade nog för bråttom för det känns ingenting idag. Vad händer ihelgen då gott folk? PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards