En herrejösses blogg.

Alla inlägg under december 2012

Av malin - 30 december 2012 12:55

Jag har tappat min skrivarglöd, jag vill verkligen skriva men jag vet inte vad jag ska skriva om riktigt. Var ju på bolaget igår och unnade mig ett gäng cider som jag ska dricka imorgon och Tobbe fick en pomac. 

Men jag har fortfarande inte kommit på vad vi ska käka för nyårsrätt, en vän på fäjjan skrev att man kunde göra tacopaj, så det kanske det blir, får se, är sugen på så mycket.


Alla sover nu och jag kollar på tvn, Tobbe var ut och jobbade någon timme och sen ska vi över till Sofia eftersom hon ska flytta och se om det är något som faller oss i smaken.


Var ut på HM's hemsida igår och beställde lite kläder till mig, jeansleggings har komit tillbaka så ett par sådna vart det, lite linnen och underkläder, bilder kommer väl när paketet har kommit. Men som vanligt var det inte jag som valde kläderna utan Tobias eftersom han är min klädexpert, haha. 


Kollade på Snabba Cash 2 igår och den var inte så bra som jag hade trott, dåligt slut men helt okej handling, men som sagt, den levde inte upp till mina förväntningar så jag hoppas det blir en trea och ställer allt till rätta. 

2/5 herrejösses.


Tjollahoppsan, puss!

Av malin - 29 december 2012 19:58

Jag var på IKEA för två dagar sedan och jag kommer inte ihåg allt som hamnade i min kundvagn, men jag har varit n och tagit lite bilder ifrån deras hemsida så jag tänkte kasta upp de nu, de jag kommit ihåg :)


               

Av malin - 28 december 2012 21:04

Ja denna jul har varit helt underbar, mina 2 barn och älskade Tobias har gjort den fantastiskt, samt med våra familjer, men vi har varit tillsammans och Tobias har varit nykter, första julen på 4 år som han är de, jaaa, fjärde gången gillt!

Julafton - åkte och tände ljus hos Ester och för mina änglar, sen firades den med Tobias familj - Mia, Micke, Jessica, Acke, Gabriel, Adrian, Jens, Lotta, Jennifer, Stefan och sen vi, mysigt. Tomten kom inte utan Mia, Micke, Gabriel och Svea delade ut klapparna och maten innan ska vi inte tala om, bubblans så gott det var! Sen efter att alla åkt hem så spelade vi lite spel och drack men hemgången vart runt 10. 

Juldagen - vilken resa! Hade inte sovit en blund natten utan packat och varit allmänt irriterad för allt liv utanför och i trappen, men kl 6 åkte vi som vi sagt. Vart ungefär 6 timmars resa fast det egentligen skulle ta ca 4, haha! Barnen var inte glada och jag var skit dålig i magen så vi fick stanna typ 7 gånger för min del! Men sen kom vi hem till pappa efter att vi lämnat Sarina hemma hos sig i Töreboda. Maten var i stort sett klar och farmor satt där, Mei & Shuai hjälpte till att packa ut bilen och sen vart det mat. Fick en snaps utav pappa som han gjort själv och den var jätte god. Billigt är bra! Sen öppnade vi paketen som jag och Svea delade ut och vi fick jätte mycket. 
Annandagen - runt 9 åkte vi till Benke - Raggarmorfar och fikade lite samt fick fiina paket och gav ett, lite tårögd vart han. Sen brassade vi vidare till morsan och käkade lunch där, hon måste ha trott att vi hade massvis med folk med sig eftersom hon hade lagat mat för ett helt fotbollslag. Men vi fikade efter maten och åter igen satte oss i bilen och åkte till farmor där middagen väntade och efter maten så vart det självklart ris ala malta, proppmätt!

Onsdag - godmorgon sa Svea och vi alla steg upp, åkte och tankade och vid 10 tiden var vi hos Klas & Carina så barnen fick kakor och hälsa på hundarna. Åkte hem till Sofia och kollade in hennes lägenhet och sen in i bilen och resan hem började på riktigt... NOT! Efter några mil vart det blöjbyte för Elvira hade skitit ner sig, tack morfar (han som gett henne chokladkakor!). Vart något mer stopp också men sen sov båda tjejerna och jag en bit till Västerås. IKEA nästa!! Slog ihjäl någon timme där och sen till Max och käkade middag, sen hem och vi alla var trötta och ville till sängarna.


Julafton

               


Juldagen

         


Jul hemma hos mig.

               


Veckan Sarina var hos oss.


            


Nu har jag tagot mig tid att skriva detta, ska även kasta in resten av de jag fick och vad jag handlade på IKEA i nästa inlägg, detta tog lång tid att skriva så dags att stöd vila lite. PUSS





Av malin - 19 december 2012 12:48

Snön ligger vit och fin utanför fönstret när jag kollar ut och maten står och puttrar på spisen, Tobias & Elvira sitter mittemot och myser i väntan på att Sarina ska komma tillbaka ifrån affären med en ketchup. Svea skall snart hämtas i lokalen och sen blir det att fixa lite mera här hemma innan vi ska åka. 


Vi är alla nu alla friska och krya och magsjukan är så långt borta som den bara kan komma hoppas jag! På söndag så blir det uppesittarkväll med Bingolotto, Mia & Micke och jag ska väl försöka bjuda på något gott med. Det har ju inte hänt så mycket, jag har skrivit in mig på ams och hoppas få ett jobb i slutet på januari efter att jag har skolat in Elvira hos dagmamman. Ska till syon och prata om lite utbildningar med men jag vet inte vad jag vill bli.


PUSS


 

Av malin - 18 december 2012 08:15

Av malin - 14 december 2012 01:54

Jag och Tobbe ligger och kollar på debatt via play och Svea kommer in och spyr som en gasell efter att hon lagt sig i min säng. Nu ligger hon på madrass nedanför soffan och jag å Tobbe i soffan. Duschade av oss alla 3 och 1 maskin körs nu, men måste nog köra den andre med nu, grannarna får väl klaga om de vill!!
Svea ville ha lite nyponsoppa så hon fick en nappflaska.

Älskade barn!!

Av malin - 12 december 2012 17:59

Igår var jag totalt jävla nedslagen, låg i sängen/soffan hela dagen eller så var jag i badrummet, välkommen magsjuka?

Sitter nu och försöker få i mig lite jordgubbskräm, igårkvälls fick jag i mig 1,5glas ungefär och tidigare under dagen vart de 2,5 mun vatten och 1 vätskeersättning. Idag fick jag i mig 5 sushibitar eller om de var 4, för jag mådde jätte bra, dock sämre efter att jag käkat de, så tillbaka på ruta 1 igen, som tur är så slipper jag att både spy och skita samtidigt.


Nu till något roligare. Nu är det 2 dagar kvar tills syster kommer och 12 dagar kvar till julafton, hallelulijah!! Idag är det även 12-12-12 och det är tydligen något stort för vissa, för mig är det som en vanlig dag, ingenting speciellt, eller nej inte en vanlig dag, en magsjukedag, skit dag!


Dags att krypa ner i soffan under täcket och dricka lite kräm. PUSS

Av malin - 10 december 2012 19:37

Imorgon ska svea ha lucia uppträdande och vi har bokat lite kaffe koppar, det blir 1 mindre saft, men vad gör de?
Jag, Tobbe, Elvira & Tetta åker härifrån och möter upp farmor Mia utanför Kopparhallen, där kommer även Svea faster vara och kusin (som är med i tåget). Värsta stora tjejen, sen är de 14 dagar kvar till julafton och jag längtar, var ner idag och handlade några till, så nu fattas 3 klappar och de inhandlas snarast. 

Barnen är nu lagda och jag ska börja med att göra mig lite tjejig tror jag, noppa ögonbryn, platta håret, måla naglarna och klippa dom, jaa.. Nu blir det lite egen tid. PUSS



Saknar er två tjejer JÄTTE mycket!!! 

   

Ovido - Quiz & Flashcards