En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 7 november 2012

Av malin - 7 november 2012 23:19

Jag gick till bussstationen (10min kanske) och sen gick från mötet till stan (ca 20min) och från stan hem (ca 10-15min). Sen har jag ju gått och lämnat/hämtat Svea som i sin tur kanske ger (15min när hon går själv).

Dagens träning vart;
10 bennöj
10 situps
10 armhävningar
10 döden (cykla i lutande ställning)
10 dips

Allt detta i 3 set. Nu svettas jag. Dags för en dusch och sen sängen. PUSS

Av malin - 7 november 2012 22:04

Jag heter Malin och kommer från lilla byn Ljusne i Hälsingland. Familjen består av 5 st, jag, min mamma, pappa, storebror och lillasyster, vi har alltid haft hund/ar och bott i hus. Pappa hade egna firmor när jag var liten och mamma har jobbat med honom. Jag hade en bra uppväxt men vart mobbad i skolan och gick Barn & fritidsprogrammet på Staffangymnasiumet i Söderhamn 2005-2008. I den vevan fick jag en ätstörning så tillslut hamnade jag på sjukhus och fick dropp i 1 vecka och sen hade jag kontakt med 2 kurtorer på Ungdomsmottagningen, men jag hatade de där stället så jag ljög och de trodde på mig, jag vart då frisk förklarad. 

18 år tog jag studenten och levde livet, hade min första riktiga kärlek i samma veva som inte alla gillade, men det gjorde jag just då, jag hade nu när jag blickar tillbaka gjort lite annorlunda.

Jag flyttade nov 2008 till Norge och bodde där med Sara & Veronica fram till maj 2009. September samma år flyttade jag till Hedemora och träffade Tobias, vi har 2 barn tillsammans (Svea 2år & Elvira 10mån) och bor nu i Avesta som särbos helt enkelt. Vi är inte tillsammans men vi vill inte ha någon annan än den andre och hoppas vi ska hitta tillbaka till varandra.


Kort och gott, PUSS

 

Av malin - 7 november 2012 18:35

Av malin - 7 november 2012 16:40

600:- i butiken och när vi beställde hem vart det 680:- det är ett mycket rimligt pris för min del eftersom jag aldrig är där butiken finns, Sågmyra. Den satt jätte bra på mig, lite lång men det är bara bra, ingen kyla som smiter in.

Här har ni jackan.

http://shop.lager157.com/funk-157-skidjacka-cortina-p-3596-c-236.aspx


Nu ska jag ut och kolla vad en herr jacka ska gå på till Tobias för han verkar vara trött på sin jacka som jag köpte till honom för 3 år sedan. Mia är äen påväg hit eftersom det är Kladdkakansdag så jag ska bjuda på lite lyxig kladdkaka, men skulle även göra en LCHF till mig, men jag hade inga fler formar så jag tar vispad grädde - keso och frystabär!

Har ni ätit kladdkaka idag? PUSS

Av malin - 7 november 2012 13:48

Svar till Emma L; Ja absolut, den var jätte god, Tobbe som är en riktig pizza älskade tyckte denna var godare!


Ja jag tänker köra listan, jag gör den i 30 dagar, hoppas ni följer och läser denna, kommer nog att bli skojj.

Mötet imorse gick jätte bra och jag är väldigt nöjd med att ha tagit mitt förnuft till fång och vilja fixa de. På hemvägen gick vi gick till OKQ8 och hämtade ut min vinterjacka, jag verkligen gillar den, det blåse väldigt kalla vindar men den stod pall och då hade jag en tunn tröja under men det var varmt innanför, precis som jag vill!


Nu ligger barnen och även Tobbe har lagt sig, men förhoppningsvis så sover inte han kvar utan går ut därifrån när Svea har somnat. Jag sitter med mitt kaffe och ska väl göra något bra idag också, kanske negerbollar som jag tjatat om så länge? Skulle vilja testa ge mig på att göra LCHF bak också, men har inge bra recept. Men nästa månad kanske?

Hoppas ni har de bra, PUSS


01. Om mig

02. När jag var liten

03. Mina föräldrar

04. Vad bjuder jag på för mat

05. Vad är kärlek

06. Min första kyss

07. Vänner

08. Favoritsaker

09. Min tro eller livsfilosofi

10. Internet favoriter

11. Mina syskon

12. 10 saker du inte visste om mig

13. En vanlig dag

14. Dåliga vanor och laster

15. Mina drömmar

16. Favoritfilmer

17. Barndomsminne

18. Ett pinsamt ögonblick

19. Detta ångrar jag

20. Mina idoler

21. Mina mindre smickrande drag

22. Det här upprör mig

23. Mitt hem

24. Det här får mig att gråta

25. Saker jag är bra på

26. Mina rädslor

27. Min favoritplats

28. Saker jag saknar

29. Det här ska jag bli när jag blir stor

30. Min humor

Ovido - Quiz & Flashcards