En herrejösses blogg.

Alla inlägg under juli 2010

Av malin - 21 juli 2010 21:58

Har ätit lite granna nu och kollar på Scary movie 4, letar efter en hundvakt till älskade Putte medans vi är i Sthlm, men det verkar svårt, får se om vi lyckas. Har sålt datorn nu till broder och sen ska min älskade fru kanske komma till veckan , jag hoppas på det iaf!


Är helt matt så jag får blogga mera imorgon!

Av malin - 21 juli 2010 14:14

Ligger i sängen och bara gråter, har så fruktansvärt ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Kom nästan inte upp ur sängen men var tvungen att masa mig till datorn för att kontakta Linda på arbetsförmedlingen, så Tobbe får lämna papprena, jag kan verkligen inte gå.


Någon som kan nå knep mot foglossningen??

Av malin - 21 juli 2010 12:45

Cenita kom och hämtade mig på vårdcentralen, har så jävla ont nu så jag måste försöka hitta någon cykel som jag kan låna. Hatar att vara inne och blir så beroende utav folk, har ju liksom inte kraften att gå så mycket nu eftersom foglossningen är så smärtsam vissa dagar och om jag går för mycket. 


Ska ta och göra lite lunch nu och sen diska, får se om jag tar mig hem till Tetta ikväll, hon skulle ha någon visning utav hårprodukter, men då vill jag ju säkert handla med och det har jag ju inte råd med i dags läget, hm. Fick hem HM katalogen idag, men den blir ju bara att kasta eftersom jag inte har råd att handla och när det är stora siffror och 3 stora bokstäver på framsidan så är det bara att hiva den, haha.


MVC va det ja, allting var bra och jag ska dit nästa gång i augusti och sen i september så ska jag göra ett till sockerbelastningsprov, så Tobbe får ta ledigt om inte min älskade mamma är här, haha. Hörde hjärtljuden från den lill* och gud så härligt det var att höra de, love it <3

Av malin - 21 juli 2010 10:18

Nu har jag leget och njutit lite av morgonen, försökt iaf. Ska ta och skölja av mig lite morgon dust och ta en promenad ner till barnmorskan, tar ju en tid att gå ner dit ju, hm. Men det ska ju gå bra iaf hoppas jag..


Väntar på att Sara ska ringa med så måste nog flyga in i duschen. Hoppas Tobbe får sms idag ifrån Expert att min telefon är klar, nu vill jag verkligen ha tillbaka den, vill knäppa kort ju!

Av malin - 21 juli 2010 07:17

Börjar nu dagen med lite frukost efter en promenad med Putte, idag innehåller den; 
Jordgubbs yoghurt med fibrer flingor (all braun?) 
2 hård bröd mackor med baconost

1 kaffe


Ska försöka att sakta minska mitt kaffe intag, måste ju inte dricka en hel kanna kaffe varje morgon, kanske en liten del till varför jag blir så dålig under dagens gång med paniken?

Aja, inge detaljer för er om den. Men. Sen blir det barnmorskan klockan 11, på em blir det Linda på Arbetsförmedlingen och lämna in papper som jag har skrivit under.


Undra om mitt paket kommer idag? Var ett företag som ringde förra veckan angående underkläder som man fick första gratis, inge porto eller frakt avgift, så jag tackade ja. Man får ju inte vara dum :) 

Av malin - 20 juli 2010 20:53

Nu har jag slutat bakat, har bakat nästan hela kvällskvisten, ifrån 3 iaf. Vart 2 sockerkakor, negerbollar och muffins. Imorgon blir det antagligen att baka kakor, hårda kakor och kanske lite fler negerbollar, måste ju kunna bjuda på något när vi får besök den 1a augusti. 

Tårtorna bakas dagen innan, vill säga på min födelsedag, kommer ju hem 16.35 så jag är inte så sugen på kalas då utan lite bak och avslappning med min prins. Sen får jag nog hem min prinsessa den 1a så hon blir kvar här, saknaden är enorm!


Ska göra glasyr på denna så det blir en tårta till dom som inte vill ha smörgås tårta :)

 

       


Ska ner till Marlene och bjuda henne på fika så hon går godkänna bakverken. Märks om man blir dålig eller ej. Imorgon blir det jobba som vanligt för prinsen och jag ska till barnmorskan på undersökning eller vad man ska kalla det. Sen hem å äta lunch och efter lunch ska jag till arbetsförmedlingen och skriva under lite papper med Linda, tjoflöjt här rullar det på.


Älsklingen & Putte tog en power nap.

    

Av malin - 20 juli 2010 14:50

Nu har vi fått ny kyl å frys, skit snyggt och det är stor plats i kylskåpet, har inte packat in varorna än som ska in i frysen. Han kollade till torktumlaren också men hörde inte va han sa om den. Men det märks väl.


Gjorde lite mat innan han kom också, gjorde för första gången i mitt liv kaviar sås med fiskbullar och satans så gott det var, mmmh. Tobbe fick köttbullar och gick miste om nå himmelsk. 


Blir att slappa nu till Marlene kommer hem från sin broder, så blir det antagligen ner till henne och kolla på film, eller ja, hon har ju inte ens åkt än så, haha. Tetta kanske skulle komma med, hoppas de, min lilla fis!

Av malin - 19 juli 2010 21:26

Gick ner på Ica efter många om och men, typ 100 meter ifrån Ica får jag en attack så jag trodde jag skulle slå Tobbe, men han lugnade ner mig, fick mig på andra tankar och jag klarade de!! Åh, blir så glad när jag klarar de fast jag tror att jag inte ska, hihi.


Hämtade paketet och handlade lite så imorgon ska jag nog laga göttans mat. Sen hoppas jag på att vi får det nya imorgon. Blir inte så att jag ska åka iväg, vart lite ändringar men det dör jag inte utav, åker hellre när jag inte är så nervös och otaggad. 

Ovido - Quiz & Flashcards