En herrejösses blogg.

Alla inlägg under juli 2010

Av malin - 23 juli 2010 17:03

Nu har vi duschat och packat i stortsett allt, skönt! Så nu inväntar vi pappa & syster som är här vilken minut som helst. Ska bli så kul å träffa dom igen, sen sover vi hemma hos kära storebror i hans bäddsoffa så jag får mycket tid med honom och Kewa, det gillas!

Blir fika nu när vi kommer hem till farmor, like it, älskar hennes hembakade godsaker. Sen kanske ner till Tessa om vi orkar. 


Älsklingen mötte upp mig hos jobbcoachen, så gick vi hem, åh han hade fått en liten present från sin chef, så jävla snällt! Så nu blir det säkerligen att baka mera tills han ska tillbaka, hehe. Sen hade han med sig så han ska montera upp nattduksbord som vi vill ha det, fast satta på väggen!


Nu måste jag fixa det sista, hörs kanske ikväll!! 

Av malin - 23 juli 2010 14:32

Älsklingen ringde och sa att jag skulle börja packa, då har han fått ledigt nästa hela veckan. Så nu är han min, bara min! 
Så nu åker vi till Ljusne, pappa kommer runt 5 så vi sover hemma hos broder ikväll. Sen åker vi hem på tisdag senast tror jag pappa sa. Sen blir det ju Stockholm på torsdag till fredag, känns helt magiskt!


Pratar med Sara nu och magen börjar kurra, va ska man äta innan vi åker då? Kanske pappa bjuder på nå gott efter vägen? Njaa, det tror jag inte. Så Tobbe får laga nå om jag inte har hunnit komma hem innan han kommer hem. Putte tar vi med oss denna gång, jippi!  

Av malin - 23 juli 2010 12:05

Är helt slut just nu, har gått ner på apoteket och hämtat mera medicin. I morse så kom Marlene på en skvätt kallt kaffe, haha. Får nog koka nytt innan hon kommer nästa gång.

Ska ta och käka lite granna nu och sen blir det korsord och lite plock innan mötet klockan 15.00. 
Pappa är påväg till Ljusne nu med syster, men jag vet inte om jag kan följa med, men tror jag blir hemma. Imorgon ska vi ju på grillning hos svärisarna, najs!

Mag kort från igår.

     

Av malin - 22 juli 2010 20:51

Lagade mat och gud så gott det vart, blev helnöjd med såsen, blandade vilt & kalv fond, sen som en sista touch så hade jag i svartvinbärs gelé. 


  


Imorgon kommer korten på lägenheten, ska finslipa lite på den innan. Ska även till apoteket och möte imorgon, får se hur det går då, hm. 


Appropå rubriken, jag måste ha världens gladaste sambo. Nu har älsklingen äntligen känt de första sparkarna, jag har känt det längre men nu är h'n en riktig kicker. Va så kul å se hans leende, fräna känslan av att han blir mer och mer delaktig i detta.

Av malin - 22 juli 2010 18:51

har ju hållit på att pyssla hela dagen här hemma, lite sakta och säkert. När älsklingen kom hem så nördade vi lite med telefonerna, laddade hem nya teman och dylikt. Nu har vi fixat köket, vardagsrummet, sovrummet, Tobbe håller på med hallen och garderoberna där, jag ska ta matlagningen. Idag på middags sedeln så står det;


Ris

Kotlett
Hemma gjord brunsås
Kokta grönsaker


Ska fortsätta pula lite nu, ikväll kommer troligtvis kort upp eftersom kameran på mobilen är fixad, i just love my appartment now!

Av malin - 22 juli 2010 13:04

Min telefon är klar, Tobbe tog med sig låne telefonen nu och lämnar tillbaka den, hoppas dom har fixat allt på min nu så den funkar som den ska. 
Har precis ätit nu, vart farmors våfflor + fras våfflor med grädde och jordgubbssylt, han käkade som fan så antar det va gott hehe.


Ska fixa lite med papper nu, skulle egentligen ha varit ner på apoteket och hämtat ut min medicin, men får kolla om någon kanske kan köra ner mig, hm. Att allting ska vara så svårt just nu, dont like it! 

Av malin - 22 juli 2010 09:44

Tobbe har ju tagit hem nå program med körkortsfrågor, så nu är jag klar med vägmärken, gjorde dom väldigt snabbt tycker jag, gjorde om någon med för jag är lite osäker, men godkänd vart jag, har sagt att jag ska plugga så mycket som jag kan så att det verkligen sitter, innött och fastspänt! 


Kan knappt skriva, ringde till soc iaf så jag får hämta ut min medicin så jag har till Sthlm resan. Snart kommer posten med så ska vänta med att stänga mina två blå. Ska ringa till optikern i Söderhamn och be dom skicka linser, är hel torsk, kanske hinner få som innan Sthlm?? Sen kommer älsklingen hem på lunch så då blir det att laga nå lätt, men vad?? Våfflor med grädde & sylt? Hm, kanske, får se.

Av malin - 22 juli 2010 06:52

Har som sagt en slagssjukdom som heter panikångest och den leker jag inte med i onödan så jag flyr hellre än att handskas med den. För ca 1 år sedan ganska precis så insåg jag att jag hade de, det resulterade med att jag flyttade hem till min morbror och hans fru i Alfta och bodde där i någon/några veckor. I början på augusti så åkte jag till Hedemora för att hälsa på min faster och här kände jag inte av någon slags ångest alls. Jag bestämde mig då att här ska jag bo! 

Allting gick jätte bra, började jag få en attack så tänkte jag bara på hur bra min lägenhet skulle bli, hur jag skulle kunna grunda mig här. Det fortsatte och jag träffade Tobias, det kunde ju inte bli bättre nu. 

Ett snesteg i januari så började jag kana tillbaka. Nu är jag där igen, fast, låst med mig själv och det värsta av allt, jag är rädd för mig själv att jag inte har den makten att styra över mig själv. Men om inte jag kan, vem kan då styra över mig?


På torsdag så åker jag, älsklingen, svärisarna och 2 ungdomar till Stockholm och bor på hotell tills på lördag. Ska ju bli skönt på så sätt att få komma härifrån, men klarar jag de? Tobias pushar mig och stöttar mig hela tiden, likväl så känner jag från hans familj, jag vet att dom är där om det händer nå. Det är ju en avlastning på så sätt, men jag är ju ändå rädd, men som han säger, min älskade, det kommer gå bra.

Ovido - Quiz & Flashcards