En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 2 juli 2010

Av malin - 2 juli 2010 13:13

Nu har man fått i sig en brakfrukost, men imorgon börjar vi med änny nyttigare frukostar. Blir havregrynsgröt varje morgon eller någon morgon kanske det blir fil/yoghurt med fiber flingor och linfrön.


Eftersom jag har så mycket sura uppstötningar så har jag lite tips på hur man kan bli av/göra dom mildare. Sen lite tips för att hålla magen i form, eftersom de kan krångla för dom flesta gravida;

Sura uppstötningar.

- Havregrynsgröt
- Söt mandel

Magen.
- Inte stekt, fet eller stark mat 
- 'Snälla' grönsaker, t ex inte paprika 

- Linfrön (hela) 
- Fiber rik mat


Där är några exempel och det är gott. Eller jag tycker själv att det är synd att inte äta stekt eller stark mat, det är de bästa jag vet, så jag tar inte allt det där, men tipsen får ni gärna testa, även för er som inte är gravid.


Nu ska jag göra mig klar, har en toppen dag idag, kaffe står och frestar mig så jag ska ta och dricka upp de och fixa mig. 

Av malin - 2 juli 2010 01:48

Har kommit hem från en liten kaffe break hos Marlene, mumma, kollade på filmen Willow, gud så rolig den var, haha. Nu har vi bytt sängkläder, rastat Putte och nu ropar sängen lite dovt. Ska ju snart upp och ringa till vårdcentralen och boka en tid med min läkare.

Oh, h'n ligger inte stilla för 5 öre och satan va uppsvälld jag har blivit, mera om nackdelarna till graviditeten imorgon. Ska försöka nana nu, sov gott mina älskade läsare, dröm magiska drömmar i landet Ingenstans. 

Ovido - Quiz & Flashcards