En herrejösses blogg.

Alla inlägg under augusti 2010

Av malin - 31 augusti 2010 14:01

Magen är inte som den ska idag, uscha vilken knip jag har, blä!

Kort på min nostalgi finns på min facebook Malin Tjus & bilddagbok brunaraggsockor.


Orkar inte ladda upp här med hehe. Har ätit lunch - blodpudding, sen blir det middag, får se om Tetta ska äta här idag eller ej, om hon ska det så blir det köttbullar och om hon inte ska så blir det kycklingfärsgryta & ris, smaskigt värre hoppas jag på!


Nu ska jag fortsätta nörda runt här och filura vad jag ska göra i 2 timar till ^^ Älsklingen kommer hem då och jag har sagt åt honom att införskaffa suddigum så man kan sudda i korsordet, haha. Pensionärs poäng!

Av malin - 31 augusti 2010 07:12

Min lilla punkt i ryggen bara vägrar att försvinna, snart tar jag och sågar bort den där biten! Ska in i duschen efter att jag nördat här och sen ringa till min soc gubbe och förklara läget, han var ju inte där igår så fick inte tag på honom.


Åh mina älskade bloggläsare, jag sitter just nu vid min stationära dator eftersom Tobbes dator har kraschat, så vi kopplade upp den igår kvälls så jag har något att göra på dagarna, haha. Ska betala lite räkningar och sen ska jag se hur jag ska få ihop pengar denna månad eftersom vi ska börja handla lite till bebis. 


Nej, nu ska mitt kaffe slinka ner så jag kan börja min dag med ett leende!

Av malin - 30 augusti 2010 07:18

Snart är det fredag, jag är taggad, eller kan man inte vara det nu när det är en ny vecka som börjat? Det skiter jag i isf, jag ska till Ljusne på fredag och jag längtar som bara den! 

Tobbe kanske inte kan följa med men det är som det är, synd tycker jag, men jag har inte makten att bestämma det. Det är ju strömmingsleken också, kan man bara tagga mera till den, hehe. 


Nu ska jag fortsätta med mitt kaffe, lägg mig och lösa lite korsord och vänta på att vårdcentralen ska ringa upp klockan 8.20 sen ska jag ringa soc och begära lite mer cash eftersom jag inte fick allt från försäkringskassan. 


So long my readers!

Av malin - 29 augusti 2010 14:30

Håller på att göra en sen lunch / tidig middag, idag blir det raggmunk, Tobbe är glad iaf och det är ju bra det, hehe.


Igår vart det tvspel hos Marlene, me like that mycket!


Mat hos Marlene i fredags!

  


Tobbe igår.

  


Nu ska jag fortsätta med maten, Tobbe har gett sig på stekningen så måste kolla hur det gå för honom :)

Av malin - 28 augusti 2010 19:26

Vaknade i morse och gjorde oss i ordning, åkte ner till Avesta med Cenita, Lina & Isak för det var Blåljusdagen. Polis, brandkår och ambulans var där så barnen fick testa sitta och klättra och ha sig, dom gillade det iaf, haha.


Sen hem och gjorde lunch/tidig middag och kollade på lite film. Somnade lite granna i sängen så nu är man nyvaken. Skönt som tusan var det, synd bara att det vart så sent. Håller på med kvällsfika nu, havregrynsgröt och lite kakao med grädde uppe på, mummsigt.

Av malin - 27 augusti 2010 11:10

Ja älsklingen slapp iaf, eller vad man nu ska kalla det. 
Marlene kom på kaffe igår kvälls så fick massa musik och lite filmer, hon kan hon! Sen täckte vi igen allt och kröp ner i sängen och somnade sött. 

Vaknat flera gånger inatt och i morse, men det gör inte så mycket hehe. 
Ska ner till vårdcentralen idag med för Tobbe ska på nå astma koll, sen tänkte vi även ta en promenad till parken eftersom det är utförsäljning av kläder där, kanske ska börja kolla på lite barnkläder mån tro?


Nu kallnar mitt kaffe och korsordet löser inte sig själv.

Ta dagen som den kommer och gör den till din! 

Av malin - 26 augusti 2010 13:19

Nu har jag ätit, diskat och haft mig, ska städa också, men vart fast vid datorn eftersom lilla Micke började skriva, hihi.


Hemma hos honom 07.

Micke & Alban.


Micke. 

  


Jag.

  


På den här tiden var man odödlig och ingen kunde stoppa en. Saknar den här tiden så otroligt mycket, skulle göra vad som helst för att få spola tillbaka och se vad som hade hänt om det vi ville skulle hända hade hänt. Skulle det fungera idag?


Inte för att jag skulle byta bort livet med Tobias, jag är lycklig och jag älskar honom så otroligt mycket, men just nu leker tankarna och jag är ärlig. 

Av malin - 26 augusti 2010 07:00

Marie Fredriksson sprider sin energi och kärlek från mina högtalare denna dystra augusti morgon. Kaffe oset gör mig varm och likså kärleken.


Igår firade jag och prinsen 11 månader tillsammans, det firades med ett herrans bråk, jösses! Jag stack härifrån men kom då inte så långt utan ramlade och allting vart svart, men magen klarade sig, tur de! Sen pratade vi igenom allt eftersom båda vart ju skärrade när jag föll. Sen ner till Marlene och kolla på tv och myste. 


Idag blir det städning för imorgon ska det bli en av världens magiska dagar har jag bestämt mig för! Älsklingen är ledig från jobbet och det enda mötet vi har är en läkar tid som han ska på, ja visst ja, Marlene på middag blir det också tror jag :)


Längtan efter den lille är så stor! 

  

Ovido - Quiz & Flashcards