En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av malin - 21 juni 2010 21:35

Sitter i soffan nu och ska kolla på film med min älskade underbara sambo. Det blir en film som går på 4an Van Veeteren. 


 

Har varit och handlat, lagat världen godaste thaimat, shit så gott det var, kan käka lika mycket igen, så det blir snart en sådan måltid igen. 

Stekte strimlad biff först och kryddade, sen stekte jag vanliga 'kok'grönsaker (broccoli, morötter, blomkål), sen hällde jag i bambuskott, vattenkastanjer, groddar, majs och lite annat smått å gott.
Sen blandade jag wok nudlar tillsammans med köttet och sen slängde jag ihop allting tillsammans med en wok sås. 

  


Nu ska jag göra lite kvälls mackor, smaskigt!

Av malin - 21 juni 2010 13:21

Sitter nu efter att ha ätit en liten lunch, väntar på att Marlene ska komma på lunchkaffe (morgonkaffe för hennes del) och snacka lite skit i solen. Sen blir det att ringa världens bästa Tetta och dricka mera kaffe. 

Gick som sagt ner till soc och hann precis lämna in räkningen, sen gick jag ner till ICA, utanför affären så kollar jag efter plånboken, f*tta, jag har glömt den hemma, så det var bara att vända och sen orkade jag inte gå tillbaka, helt slut i benen. 

Så prinsen lovade att han skulle följa med mig ner till ICA och handla sen så jag slapp gå själv, skönt! 

Av malin - 21 juni 2010 11:36

Nu sitter jag med hårinpackning och om 25 minuter stänger soc för lunch och jag måste verkligen dit med en räkning, haha. Sen ner och handa till prinsen inför veckan som kommer och jag ska hämta ut min biljett. 

Åh, sen måste jag ringa samtal och ha mig innan han kommer hem, allting måste vara i punkt å pricka, perfektionist, ohyaa!!  

Av malin - 21 juni 2010 07:53

Nu har jag gjort om bloggen lite, variation är alltid bra, på alla sätt och vis. Nu ska jag ta och göra en smarrig frukost och sen ska jag börja min dag. Jösses, hur ska jag hinna med allt?! Men får försöka, i can do it!

Solen lyser fortfarande och inte ett enda moln på himmelen, så detta kan bli en toppen dag! Att kliva upp tidigt på morgonen är verkligen min grej, då får jag allting gjort.

Nej ni mina kära kamrater, så här blir ingenting gjort! 

Av malin - 21 juni 2010 06:27

Klockan 6 ringde väckarklockan på mobilen min och då satte jag igång kaffet, in och myste lite med älsklingen för att lätt väcka honom, vilken nit lott. Han har tydligen inte  sovit så mycket inatt, dumt, men han klarar sig nog. 
Sen vart det frukost för hans del, gjorde i ordning två till mackor som han ska ha till frukosten på jobbet och sen 1 till nu. Så nu har han ätit iaf så jag vet att han har lite mat i magen, hihi. Totalt freak, det är jag!

Nu ska jag ta och klä på mig och gå en promenad med Putte tillsammans med Tobbe, sen hem och börja min dag, rutiner, kom in i mitt liv, flöda mig till vuxenlivet!
Ska skriva en to do list så ni hänger med idag :) Har en full späckad dag idag så vi får se hur mycket jag hinner, tänkte ta det lugnt imorgon och sen åker jag ju på onsdag!!


      

Ovido - Quiz & Flashcards