En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av malin - 2 mars 2011 17:32

Var ner och tog sprutan på lillan, gick jätte bra, Tobbe fick stå där eftersom jag är så jävla nål rädd, svimmar typ när jag ser en.

Sen vart det en promenad till kyrkogården, plumsade fram till Esters grav och tände ljus för mormor (tanken som räknas). Har ju lite svårt att åka upp till Bollnäs för att tända.

Vidare till ICA och handlade lite blöjor, choklad, mat till Svea och lite annat gottans. Strosade runt så vi hamnade på Röda korset men in och sen ut direkt, jävla äckel blatte lukt, hujedamig!

Hämtade Putte hemma, kollade gamla brevlådan och sen upp till Elsa på en skvätt kaffe, då kom ju svärisarna så Tobbe sprang hem och släppte in dom - fick lite saker, tack!


Nu är vi hemma och Tobbe lagar mat - pizza, ska bli så sablans gott!

Ska ta tag i Sveas rum nu när han är hemma, ikväll sover hon i sitt egna rum och vi kan ha det tyst, lugnt och skönt!


2 headers som jag hade förra året, haha, gud så jag byter.


    

Av malin - 2 mars 2011 11:19

Idag är det ingen vanlig dag utan det är 6 år sedan min älskade mormor lämnade mig. Det fanns ingen vackrare och bättre människa än henne. Bodde i stortsett där varje lov, när jag hade praktik bodde jag hos henne, hon lärde mig att sticka och att baka. Jag har massor av minnen av henne som får mig att le, sen har jag saker ifrån henne, saker som jag har gett henne och lite prynadssaker. 

Det som jag älskar mest är ett berlock armband i guld som jag fått, jag älskade de när jag var liten eftersom det är en liten tv på den med som jag kollade på när vi var ute och reste tillsammans. 


Elsa Svegdal, du har den största platsen i mitt hjärta!

Av malin - 2 mars 2011 09:31

Svar till Amanda - Hur vill du ha de då? :)


Nu sitter jag med min andra mugg kaffe, frukosten är avklarad för både mig och Svea så nu blir det att fixa lite med lägenheten. Sen vid halv 2 så ska smulan ner till doktorn och få sin 3månaders vaccination, smulan då.

Sitter och lyssnar på norska P4, Tobbe hatar de för han förstår ingenting av vad dom säger men jag gör och jag mår bra av P4 norge. 

Tycker inte alls om dom svenska radio kanalerna.

 

Svea har hicka så hon hickar, pratar arg och hickar mera.

/lätt road mamma.

Ovido - Quiz & Flashcards