En herrejösses blogg.

Alla inlägg under februari 2011

Av malin - 28 februari 2011 17:42

Har betalt alla räkningar nu ifrån Tobbes konto haha eftersom jag inte hittar min bankdosa, sen får vi se om jag hittar min, någonstans finns den ju, men frågan är bara vart. 


Ska ta och baka lite granna, pillrar så mycket i fingrarna och vill känna doften av nybakat i mitt nya hem, det är kärlek!

Hittade en masa väggdekaler som ska pryda mitt hem också, men det får vi beställa senare. Någon gång när vi är rika, haha. 


Leta recept nu!

/malintjus

Av malin - 28 februari 2011 10:41

Herregud så fint det blir, jag blir riktigt nöjd. Fast vi inte fick den där vita hyllserien, men det funkar lika bra med denna ljusa!


Köket är klart, badrummet är klart och vårat sovrum är i stortsett klart likså vardagsrummet. Det enda som ska fixas nu är tavlor och lite små saker, har rensat ännu mera så en hel flyttlåda ska bort och massvis ska kastas, jag är så nöjd och stoolt. Har sparat mormors saker och det är de enda som betyder nå för mig. Förstår ju liksom inte varför jag ska spara på en sten som jag fick i 10 års present av mammas kompis? Haha, den som spar han har, men jag vill inte ha, yaay!


Nu ska jag röka och slå på Bumbi björnarna till Svea.

/malintjus

Av malin - 27 februari 2011 08:30

Igår så flyttade vi hela dagen och fixade med lägenheten, tog en kaffe med Elsa på kvällen när vi hämtade Putte och sen hem och fortsatte, drack några cider/öl men det hör ju till!


Nu är kaffet klart, baugetten ligger framme så jag ska skära upp den och ta fram pålägg och massa annat gottans. Rix fm kommer från högtalarna, sen får vi se vad som sker idag, städning här och i gamla lägenheten vet jag iaf, kanske får en ny tvbänk :)


Ha en bra dag, PUSS

/malintjus

Av malin - 25 februari 2011 20:13

Hadderajjan, maten vart misslyckad så det vart att beställa ifrån Onlinepizza, betalade med internetbanken och med hemkörning, skönt de eftersom vi är helt slut.


Nu är Putte lämnad och Svea sitter och kollar på Lets dance med mig, gofisan! Tobbe är påväg hem ifrån Elsa eftersom han gick iväg med honom.

Nu är prinsen hemma så nu blir det mat!


Imorgon! <3

/malintjus

Av malin - 25 februari 2011 10:59

Lever just nu i ett organiserat kaos men vi har koll, känns som om de är jätte mycket kvar att oacka fast det är ju inte de. Ska upp på vinden och hämta de som finns där och sen får vi se hur resten går. 

Maten och allt de packas imorgon och resten är i stortsett packat, lite i badrum och de i köket, tallrikar, bestick och muggar så gubben och jag klarar oss iaf, haha.


Gubben och jag är fortfarande inte helt friska men vi överlever.

      


Medans mamma tvättar så slår smulan till med att sova lite och njuta utav vibrationerna ifrån torktumlaren, söt fisan!


  


Nu blir de Tom & Jerry med familjen :)
/malintjus 

Av malin - 24 februari 2011 07:28

Host host host. Jag och Svea hostar och snorar lite bara men Tobbe fortsätter. Nu har han 39 i feber och väntar på att vårdcentralen ringer så han får åka ner och kolla upp de, sen sa han att hans mamma säger att om man är sjuk så ska man äta massa godis och dricka mängder av cola, hmmm.. Måste nog ta ett litet snack med svärmor. ISGLASS ska de vara!


  


Såg nu att det har börjat en förlossningskliniks program ifrån Västerås - En unge i minuten, så det ska följas! Har matat Svea, varit ut med Putte, tagit feber på Tobbe, slängt in honom i duschen och tryckt i honom 2 alvedon.


Nu blir det frukost och sen fortsätta med att rensa kort.

/malintjus

Av malin - 23 februari 2011 22:56

Skulle få en barnledig kväll utav Tobbe och det skulle firas med kaffe och film nerfe hos Marlene. Jag hann med 1 cigg, 1 kaffe och ½ film. Sen skickade Tobbe sms om att han ville skära av sig handlederna för han hade så ont (det började i natt att han vaknade utav värken men den försvann), så jag sa att han skulle ringa rådgivningen.

Sen ringde han och sa att dom hade skickat en ambulans ifrån Avesta så jag fick vackert traska hem och Putte stannade tillsvidare hos Marlene som tur var.

Han fick stanna hemma men imorgon så skulle han ringa till vårdcentralen och hoppas på en tid och kolla upp de där för dom kunde ändå inte gör nå. Men vart han mer yrslig och febern steg till 39 och uppåt skulle vi återkomma. 


Nu käkar Svea och sen blir det sängen för oss så vi orkar med morgon dagen och hoppas på en förbättring med yrseln, febern och allt det andra. Ska iaf kolla upp handlederna.


Sov som änglar!
/malintjus 

Av malin - 23 februari 2011 11:19

Såg att jag blivit taggad på facebook av Amanda, gud så vacker man kan vara, haha. Tänkte ladda upp de men den gick inte å spara, får försöka print screena den sen om det fungerar.


Oh vad jag har tråkigt, vill flytta någon gång så jag får ordning på livet, allting ligger i stortsett i kartonger och jag vill bli klar, känns som om att jag har blivit lite smalare med fast jag är sjuk och inte har kunnat tränat. Får se sen när jag flyttat om jag har gått ner eller ej, alla kläder är ju ner packade så jag har bara mjukisar nu.


Fick hem mer bantningspiller idag, Tobbe beställde ju också dom där tabletterna som jag käkar så jag har i en månad till, yeees!! Sen får jag väga mig, efter 2 månader med dom så kommer jag nog känna de bättre.


Oh, vill ha lördag/söndag nu!!
/malintjus 

Ovido - Quiz & Flashcards