En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av malin - 1 mars 2011 20:54

Ja ni nu är nog blogg designen klar för tillfället, jag är jätte nöjd med den och kommer nog ha de så här ett tag iaf, mer än 1 vecka hehe.

Har varit iväg till Elsa på en skvätt kaffe innan hon skulle jobba, imrogon blir det lite mera kaffe och sen ska vi ner på Erikshjälpen och kanske Röda korset och kolla efter kak burkar i plåt, retro/50tals stil på dom, i want to have!


Får se sen om vi får tillbak städ humöret, jag vart på humör för städ, vill få i ordning, men då måste mer saker bort, sakerna som ska till mamma, hennes julklapp och nästan 2 sopsäckar med kläder, hehe :)


Nu ska jag kolla på en ny servis, ha en magisk kväll!
/malintjus 

Av malin - 1 mars 2011 15:50

Ja då får jag göra ett nytt försök, Tom kom ju så det vart inte att försöka komma tillbaka till städ känslorna. Nu har Tom gått och Tobbe har kommit hem så då har jag någon som passar Svea, här ska de bli ett hem!


Sen får vi se om det blir lite bakning idag igen? Bra nog sugen på lite andra recept, det gillas starkt!

Har ni nå tips på bra recept? Helst lite avancerade, men lätta går också väldigt bra. 

Av malin - 1 mars 2011 11:41

Jag hatar verkligen när man tappar städkänslan, men jag hoppas den kommer tillbaka, kanske är för att jag vill ha lite mat i magen? Men om 20 min så får jag de, om inte prinsen kommer senare/tidigare.


Annars då? Jodå det rullar på, ska ner och boka tvätt tid med och kolla med Tom om han kunde följa med mig imorgon till doktorn med Svea, jag är verkligen sprut rädd och vore skönt att ha med någon som kanske klarar det lite bättre än mig själv :)

Av malin - 1 mars 2011 08:45

Vart ju lite bakning igår och de va ju kul, sen får vi se om de kanske blir mera idag, men igår så vart det kladdkaksmuffins med rosa grädde och en polly, smarrigt som bara den ni! Sen fick faster Marlene kaffe, kladdkmaksmuffins och en present eftersom hon vart äldre igår ;)


   

Tog en promenad ner till ICA och handlade ingredienser och lite annat och sen hem igen och försökte leta reda på Aftonbladets tidning men det var tamme fan ingen som hade den förrens vi kom till Sött & surt, finally!


Vaknade i morse och då hade prinsen försovit sig, men han har ju så nära så han flög upp och sen stack han somen avlöning. Nu sitter han mitt emot mig i köket med en kaffe och har lärcenter i luren, jag bloggar och är söt med min farfars gamla kaffe mugg.


Morgon ciggen nästa!
/malintjus 

Ovido - Quiz & Flashcards