En herrejösses blogg.

Alla inlägg under september 2012

Av malin - 15 september 2012 09:05

Känner mig mer eller mindre död. Svea har kommit in i en period där hon vaknar 100 000 gånger per natt och gråter, skriker, eller bara är allmänt söt, det gillas inte. Sen ska hon sova inne hos oss vid 6-7 på morgonen och då flyger hon runt, jämt ligga hos mig och mamma mamma mamma mamma mamma, jag får huvudbry!! Hoppas verkligen att detta avtar snart nog, jag behöver sömn.


Idag blir det att skyffla över lite saker till Tobbes lägenhet och efter lunch ska vi ner till stora lekparken och leka med Micke & Adrian. Solen verkar kika fram lite bland molnen, men ändå kallt ute, Elvira ligger ju 1 storlek efter Svea (i deras utveckling) så jag fick gå ner och hämta upp nästa storleks kläder som är lite tjockare än dessa.


Nu ska jag ta och dricka vatten och en shake, kolla på Nyhetsmorgon och till sist, lösa Melodikrysset, tjohoo!
/PUSS

Av malin - 14 september 2012 21:36

Tobbes mamma bjöd på lunch idag på amerikan pizza, tog 3 slize av kebab pizza (inte alla kanter) sen mådde jag skit illa, middag vart fisk sallad och alldeles nyss 2 pan pizzor, skulle köpa grok på Hemköp men de fanns inte så jag vart arg. Dumt och jag mår lite dåligt över mitt val, men imorgon blir det en likadan dag som idag.
Från ca 10-13 var vi ute och strosade, regnet öste ner men det hejdade inte oss :)

Nu blir det En natt på museum, skriva lite, dricka vatten och sova!!! -4kg sen den 9e och jag är helnöjd!!! PUSS

Av malin - 14 september 2012 08:51

Igår så hittade jag ett ordspråk om otrohet och jag fastnade för den väldigt mycket. Jag tycker personligen att den stämmer men det tyckte inte alla mina vänner på Facebook.

Det är med otrohet som med döden - den har ingen garderad skala.


Kastar in lite bilder, har skickat in vissa bilder till Tobbes dator, mängder på Disney prinsessorna, men det är inte dom som jag ska bjuda på utan andra. Hade beställt kläder till tjejerna och igår kom de så vi testade och kollade igenom allt, allting hade kommit förutom en jacka, men den ska inte koma förens om 2 veckor ungefär.


                   


Idag ska vi hämta nycklarna till Tobbes lägenhet och även idag regnar de, så vi får se hur vi göra, men det finns ju inget dåligt väder, så vi går nog alla :) PUSS

Av malin - 12 september 2012 22:57

När jag var yngre så blandade jag alltid ihop de två och kan kunde verkligen inte skilja på dom. Nu har jag lärt mig vilken som är vilken och jag har verkligen noll kondition och därutav blir motionen liten. Men att promenera kan jag och har jag musik med i öronen eller någon med mig så blir det roligare, eller tv, åh vad jag skulle vilja ha ett gå band att ha i vardagsrummet så jag kunde gå medans jag tittade på tv. Eller kanske en crosstrainer?


Vi gått igenom mera saker idag och jag hittade en låda med mina dagböcker så nu har jag flyttat dom till en annan låda som jag ska ha uppe och som jag ska läsa om något år och se vad jag gjortde för tok då. Men jag har ju allti bloggen här som påminner mig också och jag blir så glad, för jag har fått ut något utav mitt liv innan jag vart 2 barns mamma. jag har varit i Norge, tagit studenten, varit tillsammans med en buse, eller tillsammans kan man inte heller kalla de, med umgåts? Iaf, jag tycker att jag har fått ut något av mitt liv och det är ju nu som livet har börjat, jag älskar mina barn mest av allt i hela världen och jag är grymt tacksam över att de har den bästa pappan man kan tänka sig, Tobias är nog den enda pappan som jag har sett som verkligen beter sig som en mamma, jag vet inte hur jag ska förklara mig, men han släpper verkligen allt, han är hellre hemma med sina barn än umgås med sina vänner. Tack!


Just nu letar jag efter en vän som kan vara en slags pt (personlig tränare) och jag hoppas någon nappar och vill hjälpa mig, jag har fått lite små hjälp, men vill ha någon mer konkret. Dags att göra plankan snart.
/PUSS

Av malin - 11 september 2012 20:32

Ja idag var det en sådan dag. Tavlor och tavelhyllorna är uppsatta, jag har även fått fingrarna ur arslet så nu har min mage från graviditeten med Svea blivit stärkt med mer gips, bara sådär efter 2 år, haha. Men nu är det gjort och ska upp. Tråkigt att jag inte gjorde en på Elvira, men sånt är livet. Har lite kort på magen iaf :)

Var ju iväg till BVC idag med lilla Elvira, hon är både tyngre och längre än Svea, när Svea var 8månader.
Ikväll blir det svenska Hollywood fruar, jippi!!! PUSS

Av malin - 11 september 2012 09:05

Har testat/testar på hur livet kommer att kännas med 100% Tobbe frihet. Vaknade imorse och gjorde frukost till alla, tog fram kläder till ungarna och sen gjorde jag i ordning dom. Gick och lämnade Svea tillsammans med Elvira och nu r Svea lämnad och Elvira ligger på golvet och försöker krypa, men det går inte allt för bra. Men tror nog att jag ska ha och lägga henne eftersom hon börjar bli trött och vi ska vara på BVC klockan 11, så då tajmar vi det bra.
Lär städa här hemma idag också, dammsugning och skurning står på schemat och lite till.


Elvira vart glad när vi lämnat Svea, hela vagnen är hennes, yaaay!!

 


Är fortfarande snorig och jag hoppas det ger sig snart. Tobbes vän skrev och frågade o jag ville köpa lite böcker, jaaa!! Hon hade ju hur många som helst som verkade bra så jag slår nog till när jag får pengar och om de är kvar de jag ville ha! Undra om man ska ta en shake innan man går också? Jag är fan aldrig hungrig men måste tvinga i mig åtminstonne 1 shake.

Nu ska jag se klart på filmen Pumkin, eller nej, jag skiter i de och slår på en Disney klassiker. PUSS

Av malin - 10 september 2012 20:35

Herreminge, nu har jag sökt jobb och jag hoppas verkligen att det går i lås. Tobias puschade mig som fan och jag tog mig i kragen och körde all in. Jag är en väldigt drastisk människa och kan göra mycket på impuls känsla. Säger ännu inte vad det är beroende på hur allting går, men jag hoppas och snälla, hålla tummarna för mig! Det skulle ta 3 veckor innan dom tog kontakt, eller max kanske det stod? Antingen via mejl eller telefon om jag verkade intressant, hoppas hopas hoppas!


PUSS

Av malin - 10 september 2012 18:09

... På lite bilder så här kommer de :)

Ovido - Quiz & Flashcards