En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 20 september 2012

Av malin - 20 september 2012 21:56

Biffgryta med gorgonzola (det stinker och man kräks nästan av lukten, men gud så gott)
500-600g lövbiff (jag använde mig utav strimlad fläskkött)
3 paprikor (2gröna & 1 röd)
1 liten purjolök
100g champinjoner
2 msk köttfond
2 msk vatten
2 tomater (jag uteslöt dem)
3 dl creme fraiche
150g gorgonzola (eller annan grönmögelost)
Serveras med en god sallad.


1, strimla och bryn köttet
2, efter att ha skurit alla grönsaker (inte tomater) och lägg som i pannan/kastrullen med fond & vatten. På med lock och låt puttra i ca 20 min, tills grönsakerna är mjuka.
3, tillsätt tomaterna
4, blanda creme fraiche och mosad gorgonzola
5, låt puttra ett tag och njut av den goda maten men den vidriga odören!


 

Av malin - 20 september 2012 21:50

Igår innan jag gick och la mig så vägde och mätte jag mig själv på alla håll och kanter utav kroppen för att verkligen kunna se skillnad. Kanske ska ta bilder också? Hmm..
Nu blir det att köra stenhårt med LCHF och jag kommer nog att klara det, jag ska försöka att hålla mig ifrån deras efterrätter, jag har ju köpt lite ostar så det gillas grymt mycket. Jag har även skrivit en matlista, men jag hade inte råd att köpa till hela eftersom jag bara fick barnbidraget idag så fick snåla in det, men jag tror nog att jag fick de mesta basprodukterna.

Kollar just nu på Anger Magnement och jag blir bara vansinning på den där människan, men jag tänker även på 2 människor:
Tessa i lilla Ljusne; henne såg jag denna film först med och jag kommer ihåg hur förbannade och irreterade vi var när vi såg den, gaasch!
Amanda panda; älskade underbara vän, jag säger detta för det är sanning. Du skulle ha ihjäl karln och det skulle vara så roligt om du hade en sån där människa bredvid dig så man såg hur du bara kokade för du är så söt när du är arg. PUSS


Imorgon flyttar Tobbe helt ut och på lördag lunch till söndag fm blir jag barnledig, va fan ska jag göra?!?!!?
/PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards