En herrejösses blogg.

Alla inlägg under mars 2012

Av malin - 30 mars 2012 22:58

Dagen började redan vid 6 och då började jag mentalt förbereda mig (töntigt.) mentalt inför passet, kl 7.15 så infann jag mig på Må Bättre startklar med stång, vikter, step bräda, matta och vatten flaska. Dagens pass var inte mindre än ett Body pump, jag trodde jag skulle dö. Helt ärligt. Avlida. Kolavippa. För evigt farväl. Men så stark som jag är så överlevde jag. Kom hem och käkade redig frulle med familjen och sen ner på stan igen för att handla. Hem och käkade och sen direkt hem till svärisarna. Men när vi hade kommit dryga halva vägen så kunde jga inte gå längre i mina älskade nya waliking skor, jag fick gå i strumpor (!) resten av biten.


     




             


Har ju precis kommit hem ifrån svärföräldrarna, jag drack vin och cosmopolitan medans Tobbe snuttade på lite öl. Köpte ingredienser så vi gjorde lite pizza på kvällen och sen kikade vi på Lets dance, eller ja så mycket som vi kunde, tror jag såg 2 danser, haha.


Nu ska vi krypa ner i ett bad och bara njuta, sen blir det Big Brither som vi missat.

XOXO malintjus

Av malin - 28 mars 2012 09:26

Har inte bloggat på en evighet känns det som, men jag har verkligen fullt upp och har inte hunnit, men nu så tog jag mig tid. Elvira ligger och drar sig medans Svea drar i mig. Frukosten är nyligen äten och vi är fortfarande lite trötta.


Bild bomb.




                                                               


Det var ett gäng bilder ändå, var lite mer än jag trodde, hehe. Allt ifrån mat till lekparken och en tårta ifrån Må Bättre gymmet. Har ju börjat där och jag trivs som fisken i vattnet, men jag testade Zumba igår och det är inte min grej, det var kul och man vart matt i kroppen, men inte lika kul som jag hade trott det skulle vara.

Idag blir det inte gym utan promenad i mina nya skor (sjukt snygga och sköna!) och på fredag blir det body pump.


Puss & Kram!

/malintjus

Av malin - 24 mars 2012 23:52

-21,5cm på 2 veckor!!

Av malin - 23 mars 2012 20:37

Vaknade imorse och tog en liten frulle - torkad frukt och keso toppad av kanel. Sen ner med morsan på gymmet och tränade lite easyline i 30 min och gåbandet i 10 min. Tobbe och barnen kom ner på stan så vi tog en fika och sen hem och gjorde lunch. Somnade till efter den och sen när vi vaknade så tog vi en till promenad ner på stan och hämtade våran våg, underbart snygg och den gillade jag. -2,6kg sen den 1mars, HELL YEAAAH! SÅ -10,6 sen 9januari och jag är skit stolt. 

Har firat det med en hemma gjord pizza med champinjon, paprika, lufttorkad skinka och mozarella, mums!


Sitter med en minttu nu och ska snart kolla på lite tv och sen BB, som jag även fick svar utav;

Hej!

Tack för ditt mejl! Big Brother tolererar inte mobbing, kräkningar och våld och vi agerar när vi tycker att deltagare går över gränsen. Därför har Sipan Cakir idag lämnat Big Brother, här kan du läsa mer om det inträffade: http://www.bigbrother.se/1.2582171/2012/03/22/sipan_lamnar_big_brother <http://www.bigbrother.se/1.2582171/2012/03/22/sipan_lamnar_big_brother>

Både Marcel Söderqvist och Hanna Rosenberg har fått en allvarlig varning och är autonominerade i veckans omröstning. Tack för att du är med och gör programmet ännu bättre!


Mvh

Matilda, webbredaktör


Undra hur mycket print screen det är i de där ja, eller kanske hon skrev personligt till mig? Haha, nejdå, det var nog kopierat och skickat till alla. 

/malin-10,6kg tjus

Av malin - 22 mars 2012 20:02

Dagen började med en fika på stan med mamma och ungarna medans Tobbe var på arbetsförnedringen och sen köpte jag lite på HM till honom - förstår inte vad karln gör med sina strumpor, äter på dom?

Hem och lämnade dom och sen hoppade jag och Elvira in i bilen så vi stack med svärmor till Hedemora, käkade donken mat och sen fixade vi hennes naglar. Medans Tobbe var hemma och skaffade sig ett gymkort, oh så glad jag blir!

Kom hem och gjorde en nyttagare middag än vad lunchen var, superdupergod vart den med;

Sallad, tomat, gurka, avokado, pinjenötter, pumpafrön, solrosfrön och skagenröra.




Blir att kolla lite på nya kläder & skor till prinsen med nu då han också ska börja träna. Han hade hittat nå snyggt som jag ska kolla på sen om det verkligen är något att ha, hehe.

Ikväll är det ju även underbara tjockisarna på tv och det kan man ju inte missa.


Ni missar väl inte Biggest Loser?
/malintjus 

Av malin - 21 mars 2012 23:34
Hejsan! 
Jag har sett alla BB program genom tiderna men detta tar väl ändå priset? Hur kan man tillåta så mycket mobbning och kränkning som ni har gjort på dessa få veckor? Tycker det är förjävligt beteende som människorna har och det är verkligen ingen som tycker det är okej.
Det är inte kul att se på programmet, enda anledningen till att man ser det är för att man hoppas på en förbättring, men ingen hittills.
Ge dom en varning och fortsätter dom iaf, ja men tack då för deras tid i huset och be dom lämna!
Tänker inte utpeka någon speciell men ni förstår säkert vem jag specifikt menar med detta, efter dagens program så var jag verkligen ledsen över hur en människa kan bete sig.
Skäms på er som tillåter detta!
 
Undra om dom svarar??!
Av malin - 21 mars 2012 23:17

Dagen började hur bra som helst, slingade håret och precis när jag sköljde ur de så kom Tetta så jag klädde och packade åt mig och Elvira så vi åkte till Hedemora och skulle fixa naglarna, helt underbart! Sen hem och fixade middagen eftersom vi skulle iväg på bio med svärföräldrarna, den var btw ski rolig, jag rekommenderar verkligen Kvarteret Skatan... Till Laholm ja till Laholm ja vi ska till Laholm, tjohoo!!!

Kom hem och allting hade gått bra med flickorna, Tetta åkte och vi beställde lite ifrån nätet, nya träningskläder till mig och en våg. Ska köpa till prinsen nästa vända och sedan nya skor till oss, måste ju ha något på tassarna när vi tränar. 


           


 


Har precis kollat på Big Brother och jag kan verkligen inte förstå hur ett tv program med vuxna människor kan hålla på med så mycket mobbning och kränkning. Hur kan man tillåta detta? Åtgärder hit och dit, ingenting fungerar, ut med dom som håller på, ge dom 1 varning innan. Det är inte ens kul att se på. Enda anledningen till att se de är för dom normala människorna, Camilla t ex. 


Blir att kasta iväg ett mejl till redaktionen om jag hittar någon!

/malintjus

Av malin - 19 mars 2012 23:35

Dagen började bra, gick ner på stan med mamma, Tobbe och ungarna, lämnade av barn och gubbe till svärmor så dom tog en fika medans jag och mamma gick till Må Bättre på en introduktion med Stefan. Allting verkade skita bra så vi skrev in oss och fick lite prövotid och kan säga ifrån oss allt om vi ändrar oss innan startdatumet. Fick en snygg väska och ett kort så vi tar oss in när det är obemannat. 

Efter mötet mötte vi upp de andra och tittade till Jessica på baren å sen gick vi vidare. Flickorna fick lite kläder av farmor & mormor. Blåste hejdundrans vindar men det är ju tur att man inte gått ner i vikt än för då hade man nog blåst bort.

Har hjälpt mamma med dator och sin nya mobil idag och det gick bra - fick bara nästan psykbryt, men andningen höll mig snäll.


Nu ska vi kika lite på 112 På liv och död, skriva lista för imorgon och sen sova. 

/malintjus

Ovido - Quiz & Flashcards