En herrejösses blogg.

Alla inlägg under februari 2012

Av malin - 28 februari 2012 16:02

Tobbe har precis gått upp till sina föräldrar med barnen och hunden så jag kan plocka klart här hemma, eller ja, komma lite mer i ordning. Att bo i en skolåda tycker varken jag eller Tobias om så därför blir det på detta vis. Eftersom jag inte dricker kaffe längre - inte ens egen cappuccino så blir energi dryck mitt tillval, men det ska även tas bort. Köpte någon form av cappuccino på Lidl så vi får se om det är gott.


Lite bilder kan jag ju bjuda på iaf eftersom jag inte har tid att blogga riktigt, min kamera ligger någonstans med där jag har mer kort ifrån flyttningen, nu får ni nöja er med kort på Svea för mestadels!


Naturell yoghurt med tinade blåbär - hallon.                    Spaghettini med köttfärssås. 

     


I will always survive!
/malintjus 

Av malin - 25 februari 2012 22:42

NU packar vi för fulla muggar och vi har mycket kvar. Tvättmaskinen går i ett för att vi ska hinna tvätta det mesta innan vi flyttar. När jag städade ur kyl&frys så hittade jag ett glasspaket som nästintill var tomt så Svea fick äran att tömma.. 

En bild säger mer än tusen ord..


 


Nästa gång jag bloggar så blir det ifrån den nya lägenheten och då blir det troligtvis en till bildbomb, eller kanske om några dagar när vi kommer upp med lite saker. 

Lev livet tills nästa gång!

Av malin - 25 februari 2012 13:36

Imorgon är det den stora D-dagen, vi flyttar till Avesta och hoppas på att trivas där! 

Dagen började med att packa massa och sen sprang vi ner på Erikshjälpen med saker (hade en överfull barnvagn med allt möjligt), hem och sen vart det att fixa Sveas rum, så nu har hon bara barnvagnen och sängen där inne allt annat är klart, dammat, putsat, torkat, dammsugit och moppat. Nästa rumsoffer blir sovrummet. Gud mormor ska komma och hämta bil barnstolarna också så dom försvinner, najs! Sen är det bara att fortsätta hela dagen och kvällen. Som belöning blir det en varsin enegri dryck till Melodifestivalen, haha. 


I say, bam bam, have a nice day!
/malintjus 

Av malin - 23 februari 2012 21:08

Nyss duschat och städat badrummet, barnen sover och vi ska snart krypa ner i sängen med ett glas te och kolla på Arne Dahl och sen blir det ett paus medans vi ser på Big Brother. 

Dagen har varit lugn och skön, tagit det lugnt och lagat god mat. Detta blir även ett kort inlägg, men det behövs ibland det också. 

Bilderna - Middag och sen lunchen, göttinamnam!!

   


Tjejerna påväg till BVC & sen slutligen på sötaste sur hulda! 


   

Av malin - 23 februari 2012 15:36

Svea fick ju prickar igår och dom hade dämpat sig idag men säkra före det osäkra så gick vi ner till klockan 9 och konstaterade att det inte var vattkoppor, scharlakansfeber eller mässlingen. DOm vet ännu inte vad det är, men det är bara att fortsätta smörja och hoppas att hon får vattkoppor nu när hon är så pass liten.


Annars har det inte hänt så mycket, lagat mat, ställt tillbaka sängen, adress ändrat och haft oss. 

Kort update nu, har inte tid egentligen.

Av malin - 22 februari 2012 20:17

Elvira vaknade inatt och tyckte det var morgon runt 4 - 5 tiden, så jag klev vackert upp och busade lite med henne tills första jäspen kom, då åkte hon direkt i säng och somnade ovaggat. Sen fick jag värsta sovmorgonen, klockan halv 10 vaknade jag av mitt alarm eftersom vi skulle till BVC med Elvira för en vanlig väg & mätning, men Tobbe gick med henne för Svea var så tjurig. 
Svea & jag plockade ut allting ur sovrummet eftersom det skulle målas under dagen (fick fel färg igår). Gick iväg bara jag & Sva till Gothic och hängde ett tag och sen hem å käkade. Tog det lugnt i några timmar (fick så helvetes jävla ont i hälen så Tobbe fick hjälpa mig).

Ut och mötte Carro så vi gick ner på Pickaboo, Erikshjälpen & Myrans loppis, hittade ingenting.


Nu sitter jag här medans Tobbe lägger papp pågolvet bakom med. Kollar på Efterlyst med, det har börjat men tänkte hinna blogga klart detta. Smell you later!


     

Av malin - 21 februari 2012 19:44

Vaknade och kände ingenting i hälsenan så vi byltade på oss och gick ner till Hemköp, men halv vägs ner så började det kännas av och nästan nere på Hemköp så var det pain from hell. Men masade oss igenom den, in på Lidl och handlade blöjor, sen ville prinsen ha donken - så gick med på de, har inte ätit onyttig mat på 2 veckor (då vart det en halv pizza), så jag unnade mig själv lite nuggets - but no plus meny!

Cenita kom i samma veva för hon ville ha kaffe hos oss, så jag åkte med alla varor och mat medans Tobbe gick med tjejerna. Hon hann inte med en kaffe förrens hon skulle åka igen, men jag fick iaf prata lite med henne. 


Efter maten piskade jag iväg mig själv till Lätt Akuten (byt ut Lätt till Seg), kände ingenting förrens jag gått några steg, då kom det, hmm.. Men underbara läkaren sa att det är en inflammation i senan så nu fick jag nå utskrivet som jag ska käka i 3 veckor. HALLÅ?! Detta går ju verkligen inte, jag ska ju träna, bränna fett, bli smal? Ajaa, blir att planera om träningen, men det hjälper såklart min underbara älskade fästman mig med. 


Fettisdagen idag och det innebär ju såklart semlor. Mia & Micke var hit och åt tillsammans med Tobbe & Svea, jag hade såklart min älskade keso med frön & bär - yummie! Var ner till Marlene med brownies som jag hade bakat igår kvälls, vart en mugg te för min del medans dom drack kaffe och åt browniesarna :)


Middagen vart precis uppäten, är ungefär 1 portion kvar och det blir en toppen matlåda. Ska ju försöka tömma frysen på så mycket som möjligt så jag kastade ihop lite saker som vart himmelskt.

Kyckling, philadelphia ost, grädde, sambal oelek, sweet chili, soya, kyckling fond, kyckling krydda, sesam olja, frysta grönsaker och lite färsk paprika.


 

5 dagar kvar!

Av malin - 20 februari 2012 23:00

Från och med att jag slog upp ögonen så kan jag knappt gå. Men har bitit mig i läppen hela dagen och tänkt att det snart går över. Men det blir bara värre och värre. Måste hela tiden ha foten (hälsenan) rak, så jag kan inte slappna av riktigt och det är verkligen jobbigt. Men ska ner till Lätt Akuten imorgon kl 1o när dom öppnar och hoppas på att få komma in snabbt så dom kan berätta vad fan de är för fel.


Har precis kollat på Big Brother och man blir verkligen helt psyk störd. Men jag tycker om fejk paret Marcel & Petronella, sen hon den gravida, dom är de enda jag hittills har fått en reko uppfattning om. Ja hon som kom in ikväll med verkar trevlig, den enda typ som visar en positiv inställning till den gravida.


Dagens middag idag vart en kolosal blandning. 
Svea; Makaroner & k-sås.

Tobbe; Pizza
Jag; Drink innehållande kiwi, mango, baby spenat & äppel juice. Keso med smak av äpple, vanilj & päron toppat av bär & frön, så innibombens smaskigt! (jag vet den ser vidirg ut, men den var jätte god)


Bil på maten får sätta punkt för ikväll. Ska kasta in mig i duschen och sen krypa ner i den kalla sängen och värma mig lite med prinsen. Håll tummarna att det går över under natten!


                                                     

Ovido - Quiz & Flashcards