En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 15 april 2011

Av malin - 15 april 2011 20:40

Helt såld på den serien nu, har sett ett par avsnitt nu på kvällskvisten. När ett avsnitt är klart så är även tvätt maskinen de. Tobbe är nere med sista maskinen nu och Svea sover förhoppningsvis för natten nu. Hon har verkligen blivit svår att lägga på nätterna, hmm.. Men till slut så somnar hon. Hoppas hon inte känner att det är morgon 3 inatt igen.


Pappa, farmor och Mei va hit på en kaffe, kul att träffa farmor igen. Sen vart det att lägga Svea i vagnen och gå ner till Marlene på en kaffe och födriva tiden tills gubben sluta. M, A & N var där med när jag kom och Staffan också, morssade på honom å ungarna sen åkte dom. Tobbe kom och vi tog en promenad till glasbanken och handlade tills morgondagen då det blir grill hos svärföräldrarna.


Nu kom gubben så nu blir det mys!
/malintjus 

Av malin - 15 april 2011 12:59

Väntar nu på att få fin besök av älskade pappa och kära efterlängtade farmor. Henne har man ju inte sett sen hon fyllde 85 och det var ju i januari. Har hunnit plocka undan och snabb dammsugit lite och tagit en sväng i duschen. Ätit och klätt på Svea så nu är vi taggade och klara. 

Pappa skulle ringa när dom var i Långshyttan men med hans minne så glömmer han väl bort det, haha.


Nu ta reda på köket.

/malintjus

Av malin - 15 april 2011 08:51

Satan så slut jag är. Svea vägrade sova inatt med, Tobbe fick henne att somna och gick in i vardagsrummet, satt sig och sen började hon skrika igen. Så jag gick in och efter 20 min så va allt bra, då sov hon..

Men inatt.. Oj Oj Oj.. Vaknade vi 3 och hon skulle så fan heller inte somna om för hon hade morgon nu, hjäälp! Hade sovit 3 timmar lite drygt men Tobbe fick henne att somna sen, puuh!


Hon har även fått messmör igår kvälls och inatt, men ännu inte resultat, men jag hoppas det kommer snart.


Nu ska jag ta och avnjuta mitt älskade kaffe och bli en människa.

/malintjus

Ovido - Quiz & Flashcards