En herrejösses blogg.

Alla inlägg under maj 2011

Av malin - 30 maj 2011 14:29

Tobbe sitter på akuten nu med Tetta. Man måste ju för fan vara frisk när man åker dit för man hinner ju bli sjuk innan man får komma in, knepigt det där med svenska vården, tycker det inte är bättre på något ställe. 


Salladen är klar inför lunch/middagen, ver ju inte när dom kommer så jag har inte stekt kött ännu, men det tar ju bara någon minut typ. Nu fick jag sms av Tetta å han fick i denna sekund komma in, men grattis!


Har handlat på CDON idag också, 1 extra kontroll till xboxet och Lego Indiana Jones 2, kärlek! Endast för 118kr + 29kr för frakten, yay! Magic.


Maten kallar!
/malintjus 

Av malin - 30 maj 2011 10:36

Blir att gå ner till Lätt Akuten igen för prinsen då det bara blir värre i hans lilla fot. Hoppas vi hinner få posten innan så vi får se om provsvaren ifrån förra proverna har kommit. 

Ska in och prata lite mer prinsen om hur dagen ser ut, tur att vi har vårdcentralen på andra sidan Svea parken så man slipper åka bil. Fast helst så skulle han nog vilja göra de, hehe.


Tetta är en bra gudmor, man ska lära sig i tid ;)



Världens lyckligaste kvinna!
/malintjus 

Av malin - 29 maj 2011 17:53

Nu är helgen över och vi ligger fortfarande som strand satta sälar, fast vi har för flyttat oss från sängen till soffan. Tetta somnade i sängen så jag & Tobbe gick ut och busade med Svea när hon vaknat.


Lördagen; Åkte till Avesta med Tetta och började fixa allt, sen kom alla gäster och vi började dopet. Hon var jätte duktig, skrattade, pratade så t o m prästen frågade om hon skulle fortsätta prata, haha. Fick ju inte den präst vi hade bokat för han vart sjuk men den här var jätte bra.


Mamma och alla åkte hem idag, synd men vi ses snart igen. Nu ska jag fortsätta lata mig med Tettis!

/malintjus

Av malin - 27 maj 2011 10:10

Nu är alla räkningar betalda och det är jävligt skönt! 

Väntar på att klockan s

ka ticka iväg till 11 så Sveas barnvakt kan komma å hämta henne så vi kan åka till Avesta och handla det sista inför dopet imorgon. Blir lite ballonger och sen när vi kommer hem väntar tvätten och all jävla bakning, hujedamig! Men hoppas att det kommer bli godkänt.


Nu ropar folk till höger å vänster!
/malintjus 

Av malin - 26 maj 2011 20:21

Svar till Mona; Ja det gör du säkerligen =)


Sitte i soffan nu med moder, syster och Benke. Har varit en tevlig dag, Svea har fått en tidig dop present idag av dom bästa, en gå stol, gud så kul det va å se henne i den :)

Nu ska jag in och linda foten på Tobbe och sen mysa, la oss inte förrens 4 i morse och då vaknade Svea och skulle inte somna om, så var vaken till 7 och sov ca 2 timmar, kill me for fuck sake!


Nu ska jag plåstra om karln!
/malintjus 

Av malin - 24 maj 2011 13:45

Har fått ett sms ifrån HM så nu kan jag hämta ut mina kläder därifrån, får se om det är nå fint man kan ha :)


Rubriken alltså, glasögon. Beställde ju hem 2 stycken och jag älskar dom, har svårt och bestämma vilka men jag tror jag går på älsklingens förslag, han som ska kolla på mig så ^^,


Till Mona;

http://www.favoptic.com/

http://optikbutiken.se/



Dom två har jag beställt ifrån och det är bra bågar =)


Nu blir det tv och sen få hem prinsen så vi kan göra ärenden.

/malintjus

Av malin - 24 maj 2011 10:34

Har en förebild just nu i mitt liv och det är Madde - 7 barns mamman. På 8 veckor har hon lyckats gått ner 20kg med en barbara familj! Grattis säger jag bara! Jag ska börja skriva ner mina drömmar och mål här i livet och allt positivt med min vikt nedgång så jag blir mer peppad att gå ner i vikt, att få den kropps formen som jag har.

Sen blir det att göra den till en rolig sak, berömma mig själv med små saker, inte fusk och gör jag de - slå mig själv på fingrarna och säga nej. Inte känna mig misslyckad för då skiter allting sig. 

Göra ett kollage utav de så jag gör nå kul.


Iaf, denna dag kanske svärmor skulle komma och hälsa på, så jag väntar svar ifrån henne. Måste försöka ta mig till Avesta med och hämta ett paket ifrån Libero på Lindex. Kanske svärmor kan hämta de åt mig? Hmm, får kolla upp det där :)


The day is yours!

/malintjus

Av malin - 23 maj 2011 10:00

Har ju fått ny medicin till ryggen och jag hoppas dom hjälper nu, tog för ett tag sedan och än har jag inte känt någon skillnad. Men brukar säga at om det inte släppt inom en timme så är det skit!


Har fått fler nekanden till dopet så det blir ju färre, men men, tur jag inte hunnit bakat än. För baka gör jag bara till dom som kommer. 

Svea vaknade 7 i morse - när Tobbe stängde dörren pratade hon på. Så slänge ihop lite välling och hon höll på att somna, men Putte fick nå damp å började skälla så hon vart panik vaken. La oss i våran säng och där somnade jag om medans hon käkade fötter. Vaknade när hon satte ner en fot på mig - ice cold.


Nu mys i soffan till Kvällen är din :)
/malintjus 

Ovido - Quiz & Flashcards