En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 14 april 2011

Av malin - 14 april 2011 20:41

Nu är vi hemma efter att ha haft en riktigt ute dag.

Jag, Tom, Svea & Putte gick upp till dagiset och hämtade Lina, sen mötte Tobbe oss. Gick hem och lämnade Putte, hämtade lite fika och mötte upp Tom & Lina i parken. Busade lite där nere och sen gick vi hem och tänkte göra spaghetti och köttfärssås, men nejdå, ingen köttfärs hemma. Så det var 2 varma mackor och sen en promenad ner till ICA.


Nu är vi hemma och i grygt 30min har Tobbe försökt få Svea att sova men hon är ju ultimat mammig och Tobbe är lika vresig på att han kan vara det med. Så må bästa älskling vinna!


Nu ska jag bli mer arg på nippertipperna på tvn, Semester duellen.

/malintjus

Av malin - 14 april 2011 14:07

V kom med sina små änglar så vi drack lite kaffe och sen vart det en vända runt Svea parken och en runda på stan. Nu har hon åkt och Svea ska snart vakna å ha lite käk, sen kommer Tom så vi ska gå upp till Norelund typ och hämta Lina på dagis, min stora prinsessa.


Mina favorit tjejer.

 

Av malin - 14 april 2011 10:37

Vart ju tonfisk med majonäs och äggmacka till frukost och dagens mellanmål bestod av denna goding, trodde keso skulle vara skit äckligt men där hade jag verkligen fel, men den var lite mastig så kanske man bara skulle ha ätit halva, det hade nog räckt.






Dagens lunch blir lax för mig del och sen lite räkor, ska ut och googla på recept på hur jag kan tillaga den, Älsklingen får resterna från gårdagen, fläskfilé, potatis och sås.  

Av malin - 14 april 2011 09:02

Satte Svea i babysittern nedanför mig och nu sover hon, längtar tills klockan tickar iväg lite så man kan lägga henne i vagnen och gå lite i affärer. Ska in på Rockabilly butiken och kanske testa klänningen som jag ska få om det fortsärtter såhär.


Tobbe har nämligen lovat om jag går ner i vikt på ett hedereligt sätt, inte spy eller käka batningspiller så ska han köpa den där underbara klänningen till mig. Och hittills så går det bra, testade massa dieter och piller, spydde en gång med men ingenting fungerade på mig och nu har jag blivit en liten större kanin och promenerar varenda dag, härligt!




Världen underbaraste     

Av malin - 14 april 2011 08:37

Hej å hå luden tå!

Svea ville verkligen inte somna igår och hon är så fruktansvärt mammig så jag blir tokig, visst det är jätte kul att hon vill vara med mig men jag tänker på Tobbes situation, det tar verkligen på honom. Men som alla säger, det är en tillfällig fas och den går över.


Solen lyser och jag tror jag ska gå ut på en liten promenad, men vet inte riktigt vart, kanske ner på ICA och köpa maten till Svea?

Annars händer inte så mycket, får se var dagen giver.


Make your own day.

/malintjus

Ovido - Quiz & Flashcards