En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 10 april 2012

Av malin - 10 april 2012 20:37

..who can puch me really hard is me.

Vart att strosa ner på stan och möta upp Tobbe i regnet, kikade lite på Åhlens & Lindex så flickorna ifck en varsin utstyrsel, i like it! Så jävla synd bara att bamse är för pojkar medans bamselina, katten jansson, husmusen och lille skutt ska vara tjej, Svea älskar bamse och jag skiter i om det är pojk kläder, synd bara gällande kön skillnaden.

Vart Beppes påväg hem och sen stack jag hem till Marlene på lite avslappning och när jag kom hem var det bara att gnugga hjärnan för att laga någon mat. Så nu är barnen lagda och sover, Tobbe kollar på tv och jag ska snart byta om för att träna lite här hemma medans jag kollar på Desperate housewifes. 

Ska inte gå på Må Bättre, tiden räcker liksom inte till de, Tobbe är borta hela dagarna och än så länge så har jag ingen hjälp med barnen och jag kan inte ta med mig dom till gymmet och Tobbe känner likadant. 

Så nu kommer jag att bli min egna PT och jävlar att jag ska försöka, skam den som ger sig, jag måste verkligen ta tag i mig själv, bli arg och kunna säga nej. 


   



Nu ska jag kika klart här och kolla om jag fått nå mejl ifrån skolan!
/malintjus 

Av malin - 10 april 2012 11:16

Nu har jag och flickorna ätit frukost och Elvira är påklädd för utgång, Svea springer runt i tunika och fattar helt plötsligt inte vad ett par byxor är, hon kommer med mössa, vantar, fejk polo, one pice, skor och allt annat - förutom byxor, haha. Vädret idag är grått och trist, men jag ska palta ner ungarna i vagnen och gå ner på stan och möta upp Tobbe som sitter på MiROi och har gjort det hela förmiddagen. Klockan 2 så blir det BVC med hjärtegrynen, Elvira ska ta vaccination och jag har för mig att Svea också ska göra de.


     



1. Jag och Elvira
2. Arab kärringens matta, dom hänger den så fort vi har tvättat och det forsar ner vatten på våran uteplats. Så igår när vi satt och kollade på tv så trodde jag att jag fick en hjärtinfarkt, den for rakt ner och det var tur att Svea var inne så hon inte hade fått den över sig.
3. Älska påsk mat!
4. Testa göra lite vanilj macroner med chokladfyllning, Tobbe & Svea godkände dom iaf och det är ju bra.


Fick posten nyss och då fick jag brev ifrån Avesta kommun, äntligen, nu ska vi fylla i alla papper, ringa och boka en tid med rektorn och sen hoppas att allting går undan så jag får plugga effektivare och Svea kan få lite kompisar.

Men nu ska jag packa skötväskan och sen blir det promenad!
/malintjus 

Ovido - Quiz & Flashcards