En herrejösses blogg.

Alla inlägg under januari 2013

Av malin - 31 januari 2013 23:18

Skam den som ger sig? Ja jo man kanske inte ska ge upp så lätt.. 2 shakes om dagen och 1 måltid, massa vatten och även motion. Lchf mat och bak blir det :)

LCHF middag, zucchini pasta och köttfärssås, mums!!

Av malin - 29 januari 2013 22:21

Ja förra gången jag gav mig tusan på att gå ner i vikt så fungerade det inte så bra, jag är inte så självdiciplinerad som jag vill vara, eller tror att jag är iaf. Men jag ska försöka hitta mitt sätt och min stil till att gå ner i vikt, vad fungerar för just dig?


Nu håller jag på med att kika i lite mer LCHF och skaffar mig mer riktiga livsmedel och inte nå jädrans halvfabrikata utan mer vad de rekommenderar och jag har hittat massvis med gotta. 

Imorgon ska vi lämna barnen som vanligt och börja städa i tobbes lägenhet och på kvällskvisten så ska han och hans farfar åka och kika på en ny bil, hoppas det är nå att ha, jätte fin och det bästa är att vi själva har råd med den, puuh!


Men nu skulle jag vilja ha lite inspiration av er, ge mig bloggar, snälla.. Allt från viktnedgång, träning, heminredning, pysslande människor eller bara mysiga själar.. PUSS

Av malin - 28 januari 2013 23:52

Vart två till svarta dröna lådor, ljusstakar och en blomma. Esters lampa kom även på plats igen :)

Av malin - 28 januari 2013 00:41

Har bara 1 bild, råkade fastna vid pusslet, men det är iaf porslinet och lite till som fick åka med oss hem :)

Av malin - 27 januari 2013 11:40

Svea var jätte duktig när vi åkte till Erikslund, när vi kom dit så gick och åkte hon vagnen omvarannat. Vart 2 vändor och toalt 3 vagnar & 1 ta-själv-lager-vagn. 


 


Kastar in bilder ikväll när jag fått ordning på allting med telefonen.. Barnens rum är i stortsett klart, porslinet är i diskmaskinen och jag har handdiskat också, garderben är på plats och blommorna står där de ska, nästan.. 


Fia ringde igår kvälls också så hon och Kristian slaggade på soffan här och hjälpte till att skruva lite Ikea garderob också, eller det var väl mest Fia & Tobias, jag & Kristian somnade och avlöste varandra, haha. 

Käkade frulle och de har åkt och vi har dammsugit och skurat, hejja så duktiga vi är, haha!


Ikväll blir det Bingolotto och nå god mat, thai??? Jag är helt såld, nom nom nom!

Av malin - 26 januari 2013 10:24

Ja nu har jag packat Elviras väska, klätt på henne, Tobias och Svea är och hämtar bussen som ska ta oss till Västerås - Ikea och en heldag med Svea. Elvira ska vara hos Tetta och sen kommer hon hem när vi är klara i Västerås. 

Ska bli kul att lägga 100% uppmärksamhet på Svea, det har hon itne fått sen Elvira föddes för 1 år sedan, så detta kommer bli väldigt behövligt. Sen ska vi inte bara på IKEA utan det blir nog hela Erikslund skulle jag kunna tro, så hon får bestämma lite hon också, fast hon förstår ju inte riktigt allt, men det mesta. 


Alla räkningar är betalda också, gjorde det här på morgonen och det vart mer över än vad jag trodde, hallelulijah!!! 

Älskar mina döttrar såå jädrans mycket!!! 

Av malin - 24 januari 2013 23:03

Det är A och O för mig just nu!!
Planerar att åka till Ikea med Svea och Tobbe på lördag medans Elvira är med tant Tetta <3 så då blir det att mysa och umgås med Svea, längtar!!!

Av malin - 23 januari 2013 22:30

Jag var ner på Åhléns och köpte de där pusslet på 1000bitar och det är verkligen en lugn och harmonisk grej för mig och Tobias att sitta och pyssla med på kvällarna när barnen sover. Samtidigt som vi kan se de programmen som vi vill!

Nu håller Tobbe på att ta ur sina linser och jag sitter med telefonen i örat och väntar på att SaraRaraUnderbara ska svara, men nu kom jag till telefonsvararen så jag lämnade ett meddelander istället.


Imorgon blir det dagmamma och lämna som vanligt och medans dom är där så ska jag daska lägenheten i baken och göra iordning. Sen hämta Elvira och fixa lunch till henne, sen ska hon sova och då funderar jag nästan på om man skulle ha lagt henne i vagnen så hon får sova och jag kan ta en promenad i kylan...


Dags att krypa ner i sängen, PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards