En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 16 januari 2015

Av malin - 16 januari 2015 21:42

Forever har legat på hyllan bra länge nu, det dalade ner när jag började skolan och jag skulle snabbt ta mig tillbaka så fort jag hittade ett bra tempo, men jag har aldrig riktigt gjort det. 
Hemmet och skötseln av den har varit ostrukturerat och nu har jag äntligen tagit mig i kragen och skrivit upp ett schema så vi har bestämda saker att göra under veckorna och är 'lediga' under helgerna. Då slipper jag och Tobias tjaffsen om vem som ska dammsuga, skrua, tvätta, rensa kattlådan, byta sängkläder mm. Har gjort en kladdis men det kommer en finare sen som man kan ha liggandes framme istället för att springa runt och leta efter blocket, haha. Idéen kommer från att en vän till mig lagt upp den på sin instagram och jag haffade det direkt, tack Amanda <3


 


Känner mig inte alls för peppad just nu, är inte trött utan bara orkeslös och jag ska sätta mig och skriva och boka in lite visningar som jag ska ha gällande Forever och speciellt Vital 5 boxen. Sen blir det att lyssna på en utbildning med en av Sveriges bästa ledare inom Forever, Jeanette Magnusson, en riktigt förebild för mig, älskar att lyssna på henne - om det så är via datorn eller på en föreläsning. 


Måste ha något i bakgrunden medans jag fixar med alla papper och sorterar dom i olika pärmar, fick 8 pärmar av Tobbes farmor som jag nu kan sortera in så alla får en egen, bilen, försäkringar, barnen får en varsin, djuren mm.

/yours truly malin

Av malin - 16 januari 2015 11:57

Nu har det gått många dagar och många nätter, snön ligger kvar och kylan biter sig på in på natten. Så är det här med vädret iaf och jag tror det är likadant hemma i Hälsingland, där i Söderhamn/Bergvik är Johan Mimon försvunnen.
Han är 27 år, 188 cm lång och väger ca 85 kg.
Han kan vara klädd i en mörk munk-jacka med vita ränder och bar förmodligen en ryggsäck.

   

 

Jag tror att det är någon/några som sitter på information som är viktig för polisen att veta.  Om ni ser eller hör något så kontakta polisen på 11414 Alla tips eller iaktagelser kan leda till att han hittas.

 

Annars då? Korven håller på att tinas, Twilight går på så jag har något att se på, flickorna springer runt (japp, idag blev de hemma) och leker, började kika på Frost men jag gick ner och då följde dom med. 
Efter lunchen så ska vi hem till Jenny, V & V för lilla V fyllde år för några dagar sedan och har kalas imorgon, ,en vi kommer hellre dagen innan. 
Ikväll till middag blir det någon slags kalops, har inga lagerblad eller pepparkorn, men det kanske jag hittar på, orkar inte handla, haha!
/yours truly malin

Ovido - Quiz & Flashcards