En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 12 januari 2015

Av malin - 12 januari 2015 20:40

Eftersom jag har varit på en annan portal så har jag inte så mycket ifrån året att skriva om i korthet så ni hänger med, men det har varit en bra början, tuff mitt och ett bra slut. 
Började med att prinsen blev klar med sin utbildning och började jobba och fick anställning efter att provanställningen gick ut. I mitten så hände de som aldrig någonsin skulle ha skett, min älskade underbara och fantastiska farmor dog i en tragisk bilolycka efter att hon, pappa & Meihua hade varit här och träffat oss, pappa ringer efter drygt 1,5-2 timmar och säger att de blivit påkörda och farmor dog, sen brast han och jag i tårar, fick reda på sjukhuset de låg på så jag, Tobias och min faster Cenita åkte direkt ner, där mötte vi min andra faster från Falun med sin gubbe. 
Det som fick mig på fötter igen var att jag kom in på min utbilning och studerar till undersköterska nu. 

Flickorna har varit friska, jag och Tobias har det med, familjen har bearbetat farmors bortgång bra och snart får vi ett slut på det hela med rättegång och beslut. 

År 2015 ska bli ett bra år, jag ska fortsätta med mina studier och förhoppningsvis få ett sommarjobb. Elvira ska börja på Sveas avdelning, Tobias börjar jobba igen efter vintertiden försvunnit och vi ska hitta på en massa roliga saker i sommar.

/yours truly malin

Av malin - 12 januari 2015 15:05

Vart skolan idag, kortdag, men då hinner jag förbereda mig inför redovisningen av projektarbetet på onsdag, damt att vi ska redovisa grupparbetena. 
Var iväg till Norberg och lämnade en kamin idag också som jag ville bli av med, skönt att få mer plats, tråkigt att möblerna försvinner, men det blir mycket finare och när jag är klar så blir det bra. 
Skulle sälja en byrå igår men han ändrade sig så istället för att ha den i vardagsrummet där nu flickornas lekhörna är så blev den i köket, jag är toknöjd, så nu ska jag inte sälja den, haha.

 

Nu är maten på spisen, Tobias pratar i telefonen och jag ska ta och söka fler sommarjobb. Nästa vecka kommer hon på bemanningen tillbaka så då ska jag ringa dit och skriva in mig. Sen blir det att hämta hem flickorna för att kanske orka busa de sista timmarna med dom :)

/malintjus

Ovido - Quiz & Flashcards