En herrejösses blogg.

Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

- jobb, dödsbesked och skola.

Av malin - 12 januari 2015 20:40

Eftersom jag har varit på en annan portal så har jag inte så mycket ifrån året att skriva om i korthet så ni hänger med, men det har varit en bra början, tuff mitt och ett bra slut. 
Började med att prinsen blev klar med sin utbildning och började jobba och fick anställning efter att provanställningen gick ut. I mitten så hände de som aldrig någonsin skulle ha skett, min älskade underbara och fantastiska farmor dog i en tragisk bilolycka efter att hon, pappa & Meihua hade varit här och träffat oss, pappa ringer efter drygt 1,5-2 timmar och säger att de blivit påkörda och farmor dog, sen brast han och jag i tårar, fick reda på sjukhuset de låg på så jag, Tobias och min faster Cenita åkte direkt ner, där mötte vi min andra faster från Falun med sin gubbe. 
Det som fick mig på fötter igen var att jag kom in på min utbilning och studerar till undersköterska nu. 

Flickorna har varit friska, jag och Tobias har det med, familjen har bearbetat farmors bortgång bra och snart får vi ett slut på det hela med rättegång och beslut. 

År 2015 ska bli ett bra år, jag ska fortsätta med mina studier och förhoppningsvis få ett sommarjobb. Elvira ska börja på Sveas avdelning, Tobias börjar jobba igen efter vintertiden försvunnit och vi ska hitta på en massa roliga saker i sommar.

/yours truly malin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2019 16:54


Så otroligt tyst här hemma nu. Alva är hos sin farmor & farfar inatt så jag kan få sova en hel natt utan att bli väckt och även få sovmorgon. Lämnade henne efter att vi löste melodikrysset och sen har vi spelat monopol med dom 2 stora tjejerna. Elvir...

Av malin - 27 februari 2019 13:50

Sitter och lyssnar på ljudboken Torpeden : en bok om Johan Darwich som läses utav Jens Hultén, en röst som jag tycker är otroligt behaglig att lyssna på. Han passar bra att läsa denna bok. Svea sitter mittemot mig och ritar, Elvira är ute och leker, ...

Av malin - 24 februari 2019 13:03

Sitter vid köksbordet och dricker en mugg kaffe (eller barnen tror det iaf, cola är det egentligen), har precis käkat lunch och nu ska jag snart fortsätta att plugga matten. Har inte kunna satt mig någonting med det i veckan så nu sitter jag och förs...

Av malin - 17 februari 2019 22:52

Igår blev vi bjudna hem till svägerskan för mellomys å Svea ville klippa sig. Så i tog med massa gotta för att kunna bjuda tillbaka lite å tacka för middagen. Fatet verkade uppskattas iaf och maten var suverän - precis som vanligt! Svea blev super ...

Av malin - 16 februari 2019 13:51


I allahjärtans dag present så fick jag inge materiellt utav prinsen, däremot skulle jag få sovmorgon idag. En natt utan Alva & sova så länge jag ville. Efter 30min så plingade det till i hans telefon, det var såklart FRG som skrev att han skulle ha b...

Ovido - Quiz & Flashcards