En herrejösses blogg.

Alla inlägg under januari 2013

Av malin - 8 januari 2013 22:36

Jävla helvetes skavsår, 20min på bandet och sen slet jag av mig skorna och gick barfota, nu har jag gjort 30min och jag tror jag piskar upp mig igen på bandet efter att nu ha lagt om Elvira och druckit lite vatten. Har börjat krydda maten lite extra och även minskat på kolhydraterna. Till frukost blir det fullkornsbröd, men sällan något än kött och grönsaker till lunch/middag och det känns bra.


Jag funderar även på om jag ska köra en Cambridge igen på 2 veckor som en rejäl kickstart, skulle ju pusha mig rejält och sedan gå över till LCHF, fast inte strikt!

Glömde ju visa vad jag fick i HM paketet så här kommer de, hörs PUSS


De två första är i vitt och sen ett till par trosor som jag inte hittar.

         

Av malin - 8 januari 2013 13:01

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Fött barn utan bedövning?

2. Höll du några av dina nyårslöften? Nej, men jag försökte.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Några stycken. 
4. Dog någon som stod dig nära? Nej, men en bekant. 
5. Vilka länder besökte du? Behövs inte, kollar man bara ut så är man utomlands.
6. Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013? Träning & jobb.
7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? 11/1 Elviras födsel.
8. Vad var din största framgång 2012? Att jag insett hur jag peppar mig själv och hittat tillbaka till Tobias.
9. Största misstaget? Tror inte jag har något.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Svea & Elvira.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, massvis. 
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012? Om ditt hjärta slår - Stiftelsen.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, definitivt!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat. 
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Degat och ätit onyttigt.
18. Hur tillbringade du julen? Först med Tobbes och sen åkte vi ner till min.
19. Blev du kär i år? Ja.
20. Favoritprogram på TV? Stalker.
21. Bästa boken du läste i år? Vet inte riktigt. 

22. Största musikaliska upptäckten? Stiftelsen.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Att åka på Kuggnäs.

25. Något du önskade dig men inte fick? Nej.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2012? Tog det lugnt med familjen.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Massor säkert men jag är nöjd.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2012? Mammig och snorigt..
29. Vad fick dig att må bra? Min familj.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Joel Kinnaman.
31. Vem saknade du? Mormor & pappa.
32. De bästa nya människorna du träffade? Ingen tror jag.

Av malin - 7 januari 2013 22:50

Jag biter ihop och kör iaf, idag vart det;
10min på hastighet 4,0
5min på hastighet 2,0
10min på hastighet 4,0
15min på hastighet 2,4


Jag pratade här om dagen med svärmor och enligt hennes gåband är 6,0 en rejäl powerwalk fast om jag ska ha de på mitt band så får jag springa som fan, haha, jag trodde att de skulle ligga nästan lika i hastighet på alla band. 

Klickade hem lite böcker och filmer idag efter att en SalongBetongDanne på instagram hade gett lite bok tips. 

Idag kom även Wii;et hem så vi har spelat lite och Tobias spelar just nu, han kör Mario för fulla muggar och jag drog en Zumba dans, det var snabbt, jobbigt och drygt, men jag ska ge järnet! & JAAAA man såg säkert urlöjlig ut, men jag kände mig bra sexig och graciös!


Inatt ska Tobbe upp halv 4 igen för att åka och jobba kl 4 och jag ska ta med mig kidsen vid 8 snåret till dagmamman och lämna Svea. Sen hade jag en liten fundering om man skulle ha tagit sig en promenad, har ju så jag kan lyssna på radio eftersom jag tycker det är onödigt att lägga in massa musik när jag ändå ska köpa en ny, AJFÅN FÄM!!!!


Kastar in en bildbomb och säger godnatt, PUSS


             

Av malin - 5 januari 2013 00:31

.. idag så körde Tobbe verkligen hårt med mig, jag brukar köra 2,8 och 3,8 men han ökade väldigt och jag var nå sjukt svettig, gött som fan om man får vara äcklig, haha!

4,4 i 10min
1,8 i 5min
4,0 i 10min

2,0 i 5min


Duschen har aldrig varit så här skön som idag, Tobbe smällde bomben då att liknande pass skall köras 5ggr i veckan + massa övningar utifrån egna till Zumba och sen har han köpt Wii spel så kan jag köra där med, variation. Nästa månad blir det även att köra 2 veckor Cambridge för att köra lite hårdare. Klarar jag ett delmål eller 2 så blir det belöning i mars månad, sikken morot!!!


Mitt slut mål.

 

Av malin - 3 januari 2013 23:11

Klarade av de 10 första minutrarna utan att känna näradödenupplevelse och det var sjukt skönt! Jag ökade tempot och höll en minut till på en ännu högre hastighet. Nyduschad och svetten ligger i avloppet och jag ska ligga i en nybäddad säng tillsammans med den underbara!!


Imorgon förmiddag blir jag ensam hemma eftersom Tobias ska jobba, kanske ska överraska med lite nybakat och favvo lunchen till honom - pannkakor? Ja vi får allt se.


Förresten!!! Jag har äntligen hittat ett par skor som har beställt, ifrån CDON eller ja, de beställer ifrån Nelly, jag hoppas de kommer snart! Har även beställt kläder som kommer imorgon och lite mer ifrån CDON och Megastore tror jag de hette. 

/PUSS

Av malin - 3 januari 2013 19:01

.. att testa det nya som har kommit till några butiker här i stan, att handla med mobilen.. Man packar alltså på sig de varor som man vill ha och istället för att betala med kontanter eller kort så tar man fram mobilen och scannar in en bild och betalar sedan i slutet av månaden när en faktura kommit hem, skit bra när man har ont om pengar i slutet på månaden!


Annars då? Jo vi har väl gått lös lite på shoppandet, härligt att få lite nytt och i början på nästa månad så blir det att åka en vända till IKEA, bara jag och Tobias denna gång, kanske kan lutra honom till Valbo istället för Erikslund? Vi får allt se, kikar just nu på en ny säng, men alla är ju så dyra eller fula, haha. 


Julgardinerna är de enda som hänger kvar just nu, jag beställde några nya idag som ska upp när de kommer, så så länge får de sitta kvar. Ingen arbetsförmedling idag utan det gör vi imorgon em eftersom det snöade och regnade idag, så om det är lika imorgon får vi piska ner oss dit iaf.


Ha det bra! PUSS

Av malin - 3 januari 2013 00:36

Gjorde lång promenad och fikade med svärisarna på sushin idag, skippade arbetsförmedlingen eftersom det var en sån kö, imorgon sticker jag dit till öppningen!

Har gjort 15min intervall ikväll fast jag höjde 1 nivå på tempot, woooop woooop!!! Käkar avokado med kräftröra och fetaost, mums!!!

Av malin - 2 januari 2013 00:13

Nu på 5an så går det en Die Hard film och jag måste erkänna att den är helt okej att se på. 

Svärisarna var hit så vi kollade på film och käkade pizza, gött som tusan i kistan!! 


Ikväll körde jag ännu 15 min intervaller med gå och joggning, kändes bra men jag vart sjukt slut också, imorgon väntar en utedag hoppas jag om vädret tillåter och sen även lite ärenden. Jag måste ju skriva in mig på arbetsförmedlingen men jag har ju aldrig tagit mig dit, imorgon så, imorgon! =)

Ovido - Quiz & Flashcards