En herrejösses blogg.

Alla inlägg under januari 2013

Av malin - 1 januari 2013 13:38

Nu har jag dammsugit och skurat köket, sovrummet, vardagsrummet och hallen, det som finns kvar ät badrummet och flickornas rum. Tvätten är hängd och nu ska jag snart kasta in en till maskin med kläder. Börjar bli lite trött i kroppen men det är skönt! I förrgår gjorde jag 15min intervaller på bandet och igår vart det 1 timmes promenad, jag känner mig jäte duktig, speciellt med bandet eftersom jag är så sämst på att springa, men jag joggade lite lätt och hade små steg. 


Som ni kanske anar och precis som nästintill alla andra skriver, ett av mina nyårslöften blir alltså att börja ett bättre liv. Lite mer motion och jävlar anamma. Inte äta så stor portioner, jag ska inte sluta med godis, chips (för det äter jag så sällan), men kanske inte en hel pizza eller plus menyer, utan lite åt gången och fler gånger om dagen, Mer grönsaker och frukter ska in och mer vatten. PUSS
Av malin - 1 januari 2013 12:44

Igår var vi ju i stortsett ensamma jag och Svea, Elvira somnade vid 18.3o och Tobias körde fyllisar hela kvällen i stortsett, så Svea och jag myste ner oss i soffan och kollade på film samt spelade Bingolotto. Men ingen vinst, så jävla typiskt.

12 slaget var Tobbe hemma och firade med oss och sen stack han igen, men vi skålade och pussades, Svea tyckte det var läskigt med raketerna fast tidigare när de var lite mildare smällare så var det helt okej. 


Fick oss en rejäl sovmorgon och har nu käkat lunch med, kastade ihop lite korvstroganoff, Tobbe har satt upp barnens nya lamnpa som de fick utav Raggarmorfar i julklapp, nu ska jag städa och fortsätta med tvättandet, ikväll kommer nämligen svärisarna hit och käkade pizza eftersom det är pizzans och bakis dagen idag, fast jag är ju inte bakis, men det får gå ändå.


Har ni gjort några nyårslöften? Jag avslöjar kanske någon av mina senare ^^,

Ovido - Quiz & Flashcards