En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 16 februari 2018

Av malin - 16 februari 2018 15:38

Vaknade imorse och jösses så trött jag var, Tobias var snäll och väckte Svea och passade Alva medans jag tog en dusch, skulle ta en snabbis men råkade fastna i 30min! Skickade Svea till skolan och gav Elvira frukost, klädde Alva och sen gick vi mot lasarettet. Frågade nämligen Elvira om vi skulle ta en promenad eller om vi skulle ta bilen. Självklart utan att tveka skulle vi ta en promenad, det snöade ju ute och fanns fullt med snöhögar längs vägen. 
Tog en stormig promenad dig, nejdå det var ju rätt lungt, men det var lite jobbigt eftersom det snöade och började bli lite motstånd. Påväg hem så blev det värre, då hade de hunnit komma mera och snö mängden ökade. Vi gick iaf hela vägen med några få stopp i snöhögar och sen såg vi ett däck upp på vägen så jag pulsade mig upp till bilvägen ifrån gångbanan och slet bort det så ingen olycka skulle ske. Sen sprang Elvira dit och ville leka. 


 


Kom hem och käkade lunch, värmde på det vi åt till middag igår, schnitzel, ,strips och sås, jag hade även ett gäng sparrisar - yummie! Sen började vi baka, gjorde kanelbullar, så medans degen jäste så kom Svea hem ifrån skolan så dom delade på degen och bakade halva vardera. 


 


Nu ska jag börja med middagen, vad nu än det blir, har noll koll på vad som skall lagas, haha!
/yours truly malin

Ovido - Quiz & Flashcards