En herrejösses blogg.

Direktlänk till inlägg 27 februari 2015

- en händelserik dag.

Av malin - 27 februari 2015 14:02

Började dagen med attvakna upp utan Tobias, alltid lika jobbigt, men denna gång var det innan klockan ringde, han hade gått ner och lagt sig på soffan för han hade en sån tandvärk, igår fick han gå ner och lägga sig för att jag snarkade, stackars sate, har ni nå tips på hur man kan minska snarkningarna? 

Klev upp med Elvira och Svea kom strax där efter, klädde på dom och gick ut för att få fram cykelvagnen. Kopplade på den och började trampa, men ack och fy! Fick vända och ta bussen till dagiset. Har en sån träningsvärk i benen ifrån igår. 
Staffan hörde av sig och de skulle åka och bada, självklart ville jag följa med tillsammans med flickorna, så Mia hämtade upp mig på dagiset med tjejerna och körde oss till badhuset. Sen efter vi badat så åkte vi hem hit och käkade lite ifrån Roma pizzeria. Sen åkte dom hem och vi myste ner oss i soffan till barnprogram, huvudet började dunka så j ag sprang och tog 2 alvedon innan det skulle bli värre. Slumrade till och sen när jag vaknade var den borta, underbart! 
Prinsen kom hem och vi pratade lite sen nattade vi flickorna, tittade på tv och somnade ovaggat.


     


I onsdags var vi till Borlänge och handlade, jag åkte med lfickorna & Ronja medans Tobbe åkte med Jimmy & Stefan, vi träffades för att käka på Ikea och sen hemma. Vi brudar började med Kupolen där det blev nya skor och 1 låda sushi, sen vidare till Rusta för sängkläder och sköljmedel, på Ikea fick jag med mig några matlådor och 1 matta, Ronja handalde lite hon med och sist var vi in på Dollar, där handlade jag bara en varsin glass till flickorna.


 


Idag har jag hunnit med en massa, lämnade flickorna på dagis och tog bussen hem, började med att lägga mig och glo på tv en liten stund, sen började bestyren, plugga, diska, tvätta, laga mat, vika tvätt, vädra, prata med pappa, advokaten, folktandvården och min syster. 
Dags att fortsätta plugga och kika på serien SOA, för andra gången, haha!
/yours truly malin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2019 16:54


Så otroligt tyst här hemma nu. Alva är hos sin farmor & farfar inatt så jag kan få sova en hel natt utan att bli väckt och även få sovmorgon. Lämnade henne efter att vi löste melodikrysset och sen har vi spelat monopol med dom 2 stora tjejerna. Elvir...

Av malin - 27 februari 2019 13:50

Sitter och lyssnar på ljudboken Torpeden : en bok om Johan Darwich som läses utav Jens Hultén, en röst som jag tycker är otroligt behaglig att lyssna på. Han passar bra att läsa denna bok. Svea sitter mittemot mig och ritar, Elvira är ute och leker, ...

Av malin - 24 februari 2019 13:03

Sitter vid köksbordet och dricker en mugg kaffe (eller barnen tror det iaf, cola är det egentligen), har precis käkat lunch och nu ska jag snart fortsätta att plugga matten. Har inte kunna satt mig någonting med det i veckan så nu sitter jag och förs...

Av malin - 17 februari 2019 22:52

Igår blev vi bjudna hem till svägerskan för mellomys å Svea ville klippa sig. Så i tog med massa gotta för att kunna bjuda tillbaka lite å tacka för middagen. Fatet verkade uppskattas iaf och maten var suverän - precis som vanligt! Svea blev super ...

Av malin - 16 februari 2019 13:51


I allahjärtans dag present så fick jag inge materiellt utav prinsen, däremot skulle jag få sovmorgon idag. En natt utan Alva & sova så länge jag ville. Efter 30min så plingade det till i hans telefon, det var såklart FRG som skrev att han skulle ha b...

Ovido - Quiz & Flashcards