En herrejösses blogg.

Direktlänk till inlägg 4 februari 2015

- pojken som tappade huden.

Av malin - 4 februari 2015 19:50

Idag vaknade jag utan att knappt ha sovit något, rösten var borta, hade värk i kroppen, febern låg över 38 så jag hoppade in i duschen och satt där i ca 40min, så underbart! Flickorna har väl smittat mig så nu är det min tur. Skickade mejl till skolan om att jag blev hemma och sen även till Åse som jag har grupparbete med - samt några till, lämnade flickorna på dagis, mina anteckningar till Åse på skolan och sen hem för att kolla mejlen. Hade fått svar ifrån min lärare så jag ska se filmen Pojken som tappade huden, försökte hitta den men totalt omöjligt, så lär till skolan och se den. 

 


Inatt käkade även Bull - katten upp sista nappen för Elvira, då skulle hon bli en stor tjej och jag använde knepet om att hon växte jätte mycket utan tutte, när vi skulle till dagis så fick inte snutt följa med heller utan hon hade blivit en stooor tjej nu. Runt lunch idag ringde dagis, då hade hon vrålat och gråtit och haft sig så de ville ge henne en låne tutte, stackarna! Självklart fick hon de och innan vi hämtade hem dom så köpte vi 6st nya så vi har, älskade unge!


Nu har jag druckit upp mitt kaffe och ska strax gå och lägga mig. Ska packa väska till Svea, sätta hennes platta på laddning och även packa min skolväska så jag har nå att göra i Falun. Kl 6 lämnas Elvira på dagis och 7.30 ska vi vara i Falun på NÖH, hoppas operationen går bra och uppvaket med, det var de jobbigaste förra gången, hon hostade till och masken hon hade blev aldelles röd och hon fick panik - likaså jag!


Världens bästa bror hjälpte mig nu att hitta filmen som jag letat efter så dags att masa mig upp till tvn och koppla in datorn för att se den. 
/yours truly malin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2019 16:54


Så otroligt tyst här hemma nu. Alva är hos sin farmor & farfar inatt så jag kan få sova en hel natt utan att bli väckt och även få sovmorgon. Lämnade henne efter att vi löste melodikrysset och sen har vi spelat monopol med dom 2 stora tjejerna. Elvir...

Av malin - 27 februari 2019 13:50

Sitter och lyssnar på ljudboken Torpeden : en bok om Johan Darwich som läses utav Jens Hultén, en röst som jag tycker är otroligt behaglig att lyssna på. Han passar bra att läsa denna bok. Svea sitter mittemot mig och ritar, Elvira är ute och leker, ...

Av malin - 24 februari 2019 13:03

Sitter vid köksbordet och dricker en mugg kaffe (eller barnen tror det iaf, cola är det egentligen), har precis käkat lunch och nu ska jag snart fortsätta att plugga matten. Har inte kunna satt mig någonting med det i veckan så nu sitter jag och förs...

Av malin - 17 februari 2019 22:52

Igår blev vi bjudna hem till svägerskan för mellomys å Svea ville klippa sig. Så i tog med massa gotta för att kunna bjuda tillbaka lite å tacka för middagen. Fatet verkade uppskattas iaf och maten var suverän - precis som vanligt! Svea blev super ...

Av malin - 16 februari 2019 13:51


I allahjärtans dag present så fick jag inge materiellt utav prinsen, däremot skulle jag få sovmorgon idag. En natt utan Alva & sova så länge jag ville. Efter 30min så plingade det till i hans telefon, det var såklart FRG som skrev att han skulle ha b...

Ovido - Quiz & Flashcards