En herrejösses blogg.

Direktlänk till inlägg 2 februari 2015

- helgens storkok.

Av malin - 2 februari 2015 18:58

Helgen spenderades både med och utan barn, väldigt skönt, men otroligt rastlös. 
I fredags kväll ville Svea bada så vi ringde farmor, så dagen efter skulle Svea dit och bada, Elvira fick höra vad syrran skulle göra så hon ville också bada hos farmor & farfar. På lördags morgonen så kom de även på att njaaa, de ville inte bara bada där utan även sova där, så Tobbe messade och frågade och de gick bra. Så på fm åkte vi till Coop, flickorna fick 50kr var ifrån morfar innan han åkte som de fick handla för, sen köpte vi en varsin semla till flickorna och farmor & farfar så de kunde mysa riktigt mycket. 
De hade badat, bakat pizza, lekt ute, åkt pulka, tittat på film och ätit allt lördagsgodis :) 
Jag & Tobbe åkte och tittade till bilen, sen stannade vi till hos svägerskan eftersom hon renoverat om vardagsrummet (& vi hade surfplatteladdaren till lilla A) , superduper läcker fondtapet och nya färger, fin fint! Jag vill också!! 
Sen hämtade vi upp Sandra för att beställa lite käk, de blev thaimat för mig och Sandra, Tobbe tog en kebabrulle ifrån Roma, vi har våra ställen, pizzeria - Roma, thai - Avesta Thai Take Away. 

 


Vi hämtade flickorna på söndag lunch och åkte hem för att börja med mat, men det vart inte riktigt som vi tänkt oss. Det blidde storkok istället. Jag & Elvira gjorde kalops medan Tobbe & Svea gjorde risotto, sen till middag ville Svea ha pannkakor så Tobbe ställde sig och stekte de medan jag och Elvira käkade kalops, mumma!

   

Nu sitter jag här och har precis lagt flickorna, Tobias har åkt och tittat till bilen som nu ska lagas, bildelarna kommer förhoppningsvis imorgon så det går undan. Jag ska ta och dyka ner i matspjälkningen som jag fått läxa på. Blev inge skola för magen är totalt i botten, troligtvis eftersom jag inte har nå aloe vera dryck hemma, så imorgon kommer den och då tänker jag inte snåla med måttet, helst en hel dunk ;) 


 


Ikväll blir det filmen Elling som de såg i skolan som jag ska skriva en reccenssion om, naajs!
/yours truly malin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2019 16:54


Så otroligt tyst här hemma nu. Alva är hos sin farmor & farfar inatt så jag kan få sova en hel natt utan att bli väckt och även få sovmorgon. Lämnade henne efter att vi löste melodikrysset och sen har vi spelat monopol med dom 2 stora tjejerna. Elvir...

Av malin - 27 februari 2019 13:50

Sitter och lyssnar på ljudboken Torpeden : en bok om Johan Darwich som läses utav Jens Hultén, en röst som jag tycker är otroligt behaglig att lyssna på. Han passar bra att läsa denna bok. Svea sitter mittemot mig och ritar, Elvira är ute och leker, ...

Av malin - 24 februari 2019 13:03

Sitter vid köksbordet och dricker en mugg kaffe (eller barnen tror det iaf, cola är det egentligen), har precis käkat lunch och nu ska jag snart fortsätta att plugga matten. Har inte kunna satt mig någonting med det i veckan så nu sitter jag och förs...

Av malin - 17 februari 2019 22:52

Igår blev vi bjudna hem till svägerskan för mellomys å Svea ville klippa sig. Så i tog med massa gotta för att kunna bjuda tillbaka lite å tacka för middagen. Fatet verkade uppskattas iaf och maten var suverän - precis som vanligt! Svea blev super ...

Av malin - 16 februari 2019 13:51


I allahjärtans dag present så fick jag inge materiellt utav prinsen, däremot skulle jag få sovmorgon idag. En natt utan Alva & sova så länge jag ville. Efter 30min så plingade det till i hans telefon, det var såklart FRG som skrev att han skulle ha b...

Ovido - Quiz & Flashcards