En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 27 februari 2019

Av malin - 27 februari 2019 13:50

Sitter och lyssnar på ljudboken Torpeden : en bok om Johan Darwich som läses utav Jens Hultén, en röst som jag tycker är otroligt behaglig att lyssna på. Han passar bra att läsa denna bok. 
Svea sitter mittemot mig och ritar, Elvira är ute och leker, Alva sitter i soffan och kollar på Emil i Lönneberga och håller på att somna. 


I måndags fick vi åka in till Falun för att kolla till Hoppsan. I söndags hade jag inte känt av bebis på hela dagen (vad jag vet om), la oss och skulle se på Farmen på söndag kväll, så efter 1 timme fick jag bebis att hicka och några sparkar. Vilket lugnade ner mig så vi gick tillslut och la oss. Under natten när jag går upp och kissar så brukar alltid bebis röra sig, men ingenting. När jag vaknade och klev upp med Alva så började jag igen med att få igång bebis. Ringde MVC och dom återkom kl 10. Fick då ringa till Falun och boka rådfråga med dom. Bebis har vid detta tillfälle (runt 10.30) gett sig till känna 2 gånger. Men otroligt lite i jämförelse med hur bebis brukar vara. Fick en tid klockan 13 för undersökning. Så det var bara att börja sålla ut barnen, 3 barnvakter hittades och alla 3 barnen skeppades iväg. 

Påvägen upp så började jag känna lite mer. Men vi åkte ändå in för att se så det verkligen var bra. Efter CTG, ultraljud & CTG igen så fick vi en godkänd stämpel och jag var lugn så vi fick åka hem. Under ultraljudet så frågade barnmorskan om jag kände bebis (vi såg ju på skärmen att bebis rörde sig som tusan), men jag kände ingenting. Det berodde på att det var vatten och moderkaka ivägen, så därutav att jag inte kände någonting.


I tisdags så fick barnen egentid med farmor, bio med dricka och godis. Röjar Ralf kraschar internet, barnen var super nöjda och jag agerade chaufför. Så när jag skulle hämta dom så följde Tobias med och jag hann att handla hem mat också. Snabbt fick de gå för han hade sån huvudvärk. 


Idag har jag haft besök utav Miljökontoret så dom dokumenterade lite nya saker och kollade upp de gamla. Får se vad dom kommer fram till. Det var ju ingen idé att ställa ut nya termometer puckar för att mäta temp inne eftersom det börjar bli varmt nu, så till nästa säsong kör vi med dom igen. 

/yours truly malin

Ovido - Quiz & Flashcards