En herrejösses blogg.

Alla inlägg under mars 2019

Av malin - 2 mars 2019 16:54

Så otroligt tyst här hemma nu. Alva är hos sin farmor & farfar inatt så jag kan få sova en hel natt utan att bli väckt och även få sovmorgon. Lämnade henne efter att vi löste melodikrysset och sen har vi spelat monopol med dom 2 stora tjejerna. Elvira dick har varit lite hängig idag, hade ont i magen så följde inte med å lämnade Alva och sen under spelet så var hon även hängig. Fick i henne lite frukost, lite lunch och sen en smörgås till. 

Jag står å lagar storkok på kålpudding nu och hon kom ner, 39 i feber så skickade upp henne i duschen med lite vindruvor. All vätska och mat är bra just nu känner jag. 

Igår gjorde jag även storkok på farmors efterlängtade korvsoppa, 10l blidde de och nu har vi ett gäng luncher/middagar i frysen och snart kålpudding också. Känns skönt att ha ett gäng matlådor klara utifall det blir tajt om tid när Hoppsan är född, eller innan om mina förvärkar fortsätter. 

(Bjuder på en gammal bild av Svea)

 


Om jag ändå bara kunde förklara doften just nu, vitkål och sirap. Farmor borde känna sig stolt!

/yours truly malin

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards