En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 13 januari 2018

Av malin - 13 januari 2018 07:00

I förrgår så fyllde mellersta jäntan hela 6 år, stora tjejen, tur vi har en ny bebis så man håller sig allert. 
Hennes dag började med att storasyster gjorde frukost på sängen och hon å jag sjöng å lämnade paket. Där och då fick hon korsords bok och pyssel bokstäver/siffror utav mig och Tobias, utav Svea fick hon en paljettklänning. 


Igår åkte vi och handlade lite till kalaset som vi ska ha idag, så igår blev de chokladbollar och tårta, vi får se om vi hinner göra cupcakes idag innan alla kommer strax efter lunch. 


Alva då, hur går det med lilla bebisen? Jodå, vi misstänkte kolik så vi har använt oss utav Sempers magdroppar men dom har inte ritkigt gett så bra verkan som jag velat utan hon har skrikit ca 5 dagar 24/7 istället för några timmar bara. All minork höll på att gå ur kroppen, jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till, sömnen var borta och hon sattfast vid mina tuttar, åt och åt och åt och åt. Så en vän tipsade om BifiBaby Plus, droppar mot just kolik, så Tobias drog iväg och köpte dom och njaa, inte lika högt skrik blev de men fortfarande skrik 24/7 i storssett. Så i förrgår fick vi nog, eller Tobias fick och jag började också komma till insikt med det. Klockan 20.45 gav vi hennes en flaska ersättning efter att hon ammat 7 (!) gånger på 3,5timme utan att bli nöjd. Hon drack då 140ml och sov i 4 timmar, inge skrik eller någonting! På natten och morgonen ammade jag och hon skrek. Jag gav henne en flaska ersättning efter att ha ammat och hon käkade 120ml. En helt annan bebis, så nu har vi fått gått över på ersättning och vi kör med NAN Sensetive i MAM flaska - som vi haft på dom andra barnen också. 


Nackdelen med detta är ju inte kostanden som många vill anspråka om, jag är nöjd bara Alva mår bra. Nackdelen är den att mina tuttar sprängs! Det gör så sjukt jävla ont. Så jag är hemsk (tycker jag) som låter henne först amma innan hon får flaska, inte mycket, utabn bara så att spänningen i brösten försvinner - duschen har fått hjälpt mig också. 


Igår så var det ju fredag och det är vägnings dag (glömde mäta mig), Tobias svåger och jag kör lite Team mumintroll! Tjocka och vita ska vi försöka bli lite smalare till sommaren, eller jaa tills vi är nöjda, så jag kommer få fortsätta längre. Jag var stensäker på att vågen inte skulle visa nå minus, har kört lite crosstrainer, promenad 1 gång och sen träning utifrån Olgas mamma fitness bok, men det har ändå gett resultat! -2,3 stod vågen på och jag var supernöjd. Så nu kämpar jag vidare och fortsätter med crosstrainern, promenad och Olgas bok!


Dags att sluka upp sista kaffet så vi kan åka och köpa Elviras sista present!
/yours truly malin

Ovido - Quiz & Flashcards