En herrejösses blogg.

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2015

- dagens middag + recept.

Av malin - 8 oktober 2015 19:03

Kom hem vid 4 imorse efter en kall cykeltur, nu börjar det verkligen bli kallare på nätterna märkte jag. La mig och sov vid halv 5, sen vaknade jag vid 9, banne mig tänkte jag och somnade om till halv 11 ungefär.
Gick över till Åse på en kopp kaffe så jag piggnade på mig lite, vi kikade även på Kalla Fakta, den som handlade om hur läkare gör oskuldskontroller, dom kontrollerar om personen ifråga r oskuld eller inte, helt förbannat sinnesjukt!
Tobbe hämtade mig iaf hemma hos Åse, hämtade sedan barnen och åkte till Hedemora för att leverera en aloe vera dunk. Sprang in på Ica hemma och handlade till middagen och frukost, så nu har vi ett tag till.
Dagens middag bestod utav köttfärssås, stekta champinjoner, majs kolv och sallad, mumsfillibaba!
  
Recept;
500g nötfärs 12%
1pkt scan bacon
500g passerade tomater
2,5dl vatten
2msk ketchup
2msk tomatpure
2msk fond (använde 1 vild & 1 kalv)
1förp sojagrädde
2 små lökar
1 vitlöksklyfta
6 morötter
Salt & peppar efter behag

Stek köttfärs och löken, när de nästan är klart så släng i baconet. Häll i allt annat, förutom morötterna. Smaka av så allt är bra och sist lägger du i morötterna.


Nu är det dags att lägga flickorna så jag kan skriva komplettering på uppgiften som jag skickade in inatt, var ju dumt att man missade skriva med en del som skulle ha varit med, haha!
/yours truly malin

 
 
Madde / Livet som mamma, lärare och doula

Madde / Livet som mamma, lärare och doula

10 november 2015 21:00

Kikade på andra bloggare i Dalarna. Det såg gott ut detta :)

http://www.saramadeleine.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2019 16:54


Så otroligt tyst här hemma nu. Alva är hos sin farmor & farfar inatt så jag kan få sova en hel natt utan att bli väckt och även få sovmorgon. Lämnade henne efter att vi löste melodikrysset och sen har vi spelat monopol med dom 2 stora tjejerna. Elvir...

Av malin - 27 februari 2019 13:50

Sitter och lyssnar på ljudboken Torpeden : en bok om Johan Darwich som läses utav Jens Hultén, en röst som jag tycker är otroligt behaglig att lyssna på. Han passar bra att läsa denna bok. Svea sitter mittemot mig och ritar, Elvira är ute och leker, ...

Av malin - 24 februari 2019 13:03

Sitter vid köksbordet och dricker en mugg kaffe (eller barnen tror det iaf, cola är det egentligen), har precis käkat lunch och nu ska jag snart fortsätta att plugga matten. Har inte kunna satt mig någonting med det i veckan så nu sitter jag och förs...

Av malin - 17 februari 2019 22:52

Igår blev vi bjudna hem till svägerskan för mellomys å Svea ville klippa sig. Så i tog med massa gotta för att kunna bjuda tillbaka lite å tacka för middagen. Fatet verkade uppskattas iaf och maten var suverän - precis som vanligt! Svea blev super ...

Av malin - 16 februari 2019 13:51


I allahjärtans dag present så fick jag inge materiellt utav prinsen, däremot skulle jag få sovmorgon idag. En natt utan Alva & sova så länge jag ville. Efter 30min så plingade det till i hans telefon, det var såklart FRG som skrev att han skulle ha b...

Ovido - Quiz & Flashcards