En herrejösses blogg.

Direktlänk till inlägg 30 september 2015

- dagens middag.

Av malin - 30 september 2015 21:08

Tog en kopp kaffe, eller rättare sagt 3 koppar kaffe och rensade lite lingon hos grannen med en massa prat. Så härligt att man kan umgås med grannarna och alla här är så otroligt trevliga, även fast man inte umgås med alla så hälsar man och pratar lite om väder och vind. Gud så gammal jag känner mig nu, men välkommen till vuxenlivet :)

Dagens middag bestod av en korvgegga på 8pp och till de så åt jag en kall sallad. Jag har även börjat äta ifrån assietter, vilket gör mig mätt, fast jag inte trodde de.
Korvgegga;
- 500g grillkorv
- 1 sojagrädde
- 1 gul paprika
- 1 röd paprika
- 2msk kalvfond
- 2msk ketchup
- svartpeppar

Stek korven och paprikan, häll i grädden, kalvfond och ketchup, låt puttra ett tag och krydda sedan med svartpeppar. Resterande familj åt makaroner till.


 


Efter middagen så åkte vi till HM och handlade lite mer kläder till Svea, 2 byxor, 2 klänningar, mössa och vantar, Elvira fick också en mössa och vantar, så nu har dom så dom klarar vintern, bara vinterskor och nya tennis skor som behövs.
Blev även en tripp till Rusta och ÖB, köpte ljusstakar, nya sänglampor till flickorna och lite smått och gott.
La barnen direkt när vi kom hem och jag började skriva på mitt gymnasie arbete, skickade in ett smakprov av de jag skrivit till lärarna och kollade samtidigt på nya serien som går på 4an, Modus, verkar jätte spännande. Nu ser jag och prinsen på Nya efterlyst och sen blir det sängen.

 

Till tvn så tog jag en kopp te och wildchips som ligger på 3pp.
/yours truly malin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2019 16:54


Så otroligt tyst här hemma nu. Alva är hos sin farmor & farfar inatt så jag kan få sova en hel natt utan att bli väckt och även få sovmorgon. Lämnade henne efter att vi löste melodikrysset och sen har vi spelat monopol med dom 2 stora tjejerna. Elvir...

Av malin - 27 februari 2019 13:50

Sitter och lyssnar på ljudboken Torpeden : en bok om Johan Darwich som läses utav Jens Hultén, en röst som jag tycker är otroligt behaglig att lyssna på. Han passar bra att läsa denna bok. Svea sitter mittemot mig och ritar, Elvira är ute och leker, ...

Av malin - 24 februari 2019 13:03

Sitter vid köksbordet och dricker en mugg kaffe (eller barnen tror det iaf, cola är det egentligen), har precis käkat lunch och nu ska jag snart fortsätta att plugga matten. Har inte kunna satt mig någonting med det i veckan så nu sitter jag och förs...

Av malin - 17 februari 2019 22:52

Igår blev vi bjudna hem till svägerskan för mellomys å Svea ville klippa sig. Så i tog med massa gotta för att kunna bjuda tillbaka lite å tacka för middagen. Fatet verkade uppskattas iaf och maten var suverän - precis som vanligt! Svea blev super ...

Av malin - 16 februari 2019 13:51


I allahjärtans dag present så fick jag inge materiellt utav prinsen, däremot skulle jag få sovmorgon idag. En natt utan Alva & sova så länge jag ville. Efter 30min så plingade det till i hans telefon, det var såklart FRG som skrev att han skulle ha b...

Ovido - Quiz & Flashcards