En herrejösses blogg.

Direktlänk till inlägg 17 april 2015

- studera mera.

Av malin - 17 april 2015 11:04

The OC går för fullt på datorn och jag pluggar psykiatri för fulla muggar, för näst nästa vecka så är jag ledig ifrån skolan och har hemstudier, tänkte jag skulle lägga mig tillgänglig på bemanningen då. Japp, ni läste rätt! Bemanningen!! Igår ringde det en därifrån och ville att jag skulle jobba natt nästa vecka - intro dagar, 2 stycken, så jag ringde imorse och bekfrätade vilka dagar jag kunde jobba så de inte blir tokigt med skolan, samt att på måndag ska jag skriva ett anställningsbevis, yippikaayey!! 

Psykiatrin då, jodå det rullar på och är väldigt intressant. Sen ska jag läsa psykiatri 2 till hösten för att även ha min praktik på Säters om jag hinner få körkort, annars kanske jag kunde samåka med en klasskompis eller någon annan som arbetar där, men skönast vore att få ett eget körkort. Kommer jag även in på bemanningen nu och får svar om sommarjobb så har jag mitt körkort för dom pengarna ska gå till lektioner och riskutbildningarna, jaaa!!
Just nu känns det som om att det flyter på som bara den, känns skönt!

Hur går det med min sjukdom? IBS:en är bara bra, nu äter jag strikt paleo och magen är i form, den är bra och när jag fuskar och äter komjölk & gluten så går den sönder, vilket jag absolut inte vill, men ibland kan jag inte stoppa mig själv från att ta den där pizzan, hamburgaren eller all utemat. Sen är det så tjatigt att fråga överallt vad det innehåller, men oftast när jag syndar för mig själv så gör jag de när jag vet att jag inte ska göra något annat den dagen & dagen efter. 

Nu blir det att fortsätta se på The OC & skriva om psykisk ohälsa, sen kommer Eva och vi ska ha möte!
/ypurs truly malin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2019 16:54


Så otroligt tyst här hemma nu. Alva är hos sin farmor & farfar inatt så jag kan få sova en hel natt utan att bli väckt och även få sovmorgon. Lämnade henne efter att vi löste melodikrysset och sen har vi spelat monopol med dom 2 stora tjejerna. Elvir...

Av malin - 27 februari 2019 13:50

Sitter och lyssnar på ljudboken Torpeden : en bok om Johan Darwich som läses utav Jens Hultén, en röst som jag tycker är otroligt behaglig att lyssna på. Han passar bra att läsa denna bok. Svea sitter mittemot mig och ritar, Elvira är ute och leker, ...

Av malin - 24 februari 2019 13:03

Sitter vid köksbordet och dricker en mugg kaffe (eller barnen tror det iaf, cola är det egentligen), har precis käkat lunch och nu ska jag snart fortsätta att plugga matten. Har inte kunna satt mig någonting med det i veckan så nu sitter jag och förs...

Av malin - 17 februari 2019 22:52

Igår blev vi bjudna hem till svägerskan för mellomys å Svea ville klippa sig. Så i tog med massa gotta för att kunna bjuda tillbaka lite å tacka för middagen. Fatet verkade uppskattas iaf och maten var suverän - precis som vanligt! Svea blev super ...

Av malin - 16 februari 2019 13:51


I allahjärtans dag present så fick jag inge materiellt utav prinsen, däremot skulle jag få sovmorgon idag. En natt utan Alva & sova så länge jag ville. Efter 30min så plingade det till i hans telefon, det var såklart FRG som skrev att han skulle ha b...

Ovido - Quiz & Flashcards