En herrejösses blogg.

Alla inlägg den 30 december 2017

Av malin - 30 december 2017 17:56

Ja att blogga är något som jag glömmer rätt ofta, men då och då hamnar jag här iaf.
Bebisen har kommit, Pyret visade sig vara en stor tjej som fick namnet Alva, hon var namnlös ett par dagar innan vi hittade ett namn som passade damen. Men än idag blir det ibland Pyret.

Julen är nu över och den har varit jätte bra men jobbig.
Pappa, Mei, Shuai & Gwen kom hit dagen före julafton, tog en promenad till loppisen & Konsum. Sen beställde vi lite pizza och spelade Bingolotto på kvällen, några vinster blev de, men inga så vi kunde resa ifrån vintern. 
Julafton började med matlagning, vi skulle vara här  hemma och alla skulle hit. Tobias åkte och hämtade sina föräldrar så dom var här till 12 & då kom även Jessica med sin familj. Käkade, delade ut paket och kollade på Kalle, vid 16 så åkte Jessica och gänget hem, svärföräldrarna stannade lite längre och Tobias körde hem dom vid 19 skulle jag tro. Vi skulle se på Tomten är far till alla barnen, men jag däckade i feber och förkylning strax innan, tur Alva var snäll och sov med mig. 
Pappa och gänget stannade till tisdag och åkte sen till brorsan, mamma som hade varit hos brorsan åkte hit och tog en kaffe och lämnade en varsin snowracer till tjejerna. Stefan var också med, samt deras tillskott - hunden Bella, så jäkla söt :)


Just nu sitter jag vid köksbordet med Alva ammandes, Svea & Tobias mittemot byggandes på Sveas lego som hon fått i julklapp utav morfar. Innan Alva blev hungrig så höll jag på med bröllopsfix, hitta adresser till alla inbjudningskort som beställs om någon vecka. Sen tänkte jag ge mig på Spotify listor för mingel, cermoni, middag & festen, sen även kika på vad bandet ska spela.


Dags att byta blöja!
/yours truly malin


Ovido - Quiz & Flashcards