En herrejösses blogg.

Direktlänk till inlägg 14 februari 2017

Det här med bloggningen?

Av malin - 14 februari 2017 13:56

Jösses amalia, jag skulle ju bli bättre på det här. Likväl som jag skulle få detta som mitt viktigaste år. Men just nu känns det som om att jag inte kan hålla något som jag försöker lova mig själv. 
Jag mår bra av all blogga och jag vill ju verkligen blogga. Kanske ska börja prioritera mig mera, mitt välmående och kanske avsäga mig en massa kontaker med nära och kära? Ha min familj för mig själv så vi kommer in på en bra nivå?
Men hur kommer då mina nära och kära att ställa sig till detta? Att det inte blir lika mycket kontakt som vanligt? Kanske bara lite sms eller chatt på FB? Jag tycker om alla i min närhet men när det blir så många som behöver kontakt och vill prata så försvinner så mycket tid utav min egna, jag hinner inte med barnen eller mig själv och inte heller med Tobias i den mån som jag vill. Ett samtal hit och ett samtal dit så försvinner det iaf någon timme totalt.


Fick precis ett telefonsamtal ifrån min chef på Björkhagen. Hon hade fått in lite vikariat namn till sommaren, mitt var med och hon undrade då om jag vill vara på Björkhagen i sommar. Bajsar björnen i skogen? Självklart vill jag de. Dag eller natt tjänst? Helst natt men dag fungerar det också. Så nu hoppas jag på natt, älskade natt. Så håll nu tummar och tår att jag får ett natt vik. 


Breaking bad.

/yours truly

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2019 16:54


Så otroligt tyst här hemma nu. Alva är hos sin farmor & farfar inatt så jag kan få sova en hel natt utan att bli väckt och även få sovmorgon. Lämnade henne efter att vi löste melodikrysset och sen har vi spelat monopol med dom 2 stora tjejerna. Elvir...

Av malin - 27 februari 2019 13:50

Sitter och lyssnar på ljudboken Torpeden : en bok om Johan Darwich som läses utav Jens Hultén, en röst som jag tycker är otroligt behaglig att lyssna på. Han passar bra att läsa denna bok. Svea sitter mittemot mig och ritar, Elvira är ute och leker, ...

Av malin - 24 februari 2019 13:03

Sitter vid köksbordet och dricker en mugg kaffe (eller barnen tror det iaf, cola är det egentligen), har precis käkat lunch och nu ska jag snart fortsätta att plugga matten. Har inte kunna satt mig någonting med det i veckan så nu sitter jag och förs...

Av malin - 17 februari 2019 22:52

Igår blev vi bjudna hem till svägerskan för mellomys å Svea ville klippa sig. Så i tog med massa gotta för att kunna bjuda tillbaka lite å tacka för middagen. Fatet verkade uppskattas iaf och maten var suverän - precis som vanligt! Svea blev super ...

Av malin - 16 februari 2019 13:51


I allahjärtans dag present så fick jag inge materiellt utav prinsen, däremot skulle jag få sovmorgon idag. En natt utan Alva & sova så länge jag ville. Efter 30min så plingade det till i hans telefon, det var såklart FRG som skrev att han skulle ha b...

Ovido - Quiz & Flashcards