En herrejösses blogg.

Direktlänk till inlägg 20 december 2016

Smärtan om nätterna.

Av malin - 20 december 2016 06:08

Hela förra veckan var intensiv med jobb, gud så underbart det var, jag klagar verkligen inte. Skulle ha jobbat i söndags med, först 7-14 men blev ombokad till natten istället. Vaknade vid 19 och mådde illa, magen krampade och jag blev kvar mellan toaletten och duschen. Svetten rann och sen frös jag som bara den. Kändes väldigt jobbigt att behöva ringa till jobbet med så kort varsel och sjukanmäla sig, men vad skulle man göra? 

Igår blev jag då sängliggandes. Vågade mig inte ens ut till kaninerna så Tobias var gullig och gav dom mat och vatten. Piggnade på mig lite iaf tills Svea kom hem så hon och jag satt och pärlade, men huvudvärken kröp sig fram så jag var tvungen att lägga mig igen. Tur att Svea är så förstående som hon är så hon ställer inte så höga krav - nästan inga alls när jag är dålig. 

Tobias fick ta med sig Elvira hem ifrån dagis, båda flickorna menar att de känner sig lite loja, så dom äter middag och sen blir det natten. 


Inatt var det andra natten som jag inte fått sova nå, jag har så ont i ländryggen, strålar via skinkorna och ut i låren, så ringde Mie igår och hon berättade att jag mååååste stretcha. Så de gör jag, i duschen, med värme. Men nu är jag uppe iaf, Svea vaknade och ville inte sova mera, så hon håller på att packa skolväskan, idrott och julbord står på hennes schema idag och imorgon är det sista dagen som hon går i skolan för denna termin.


Igår beställde jag även blommorna till begravningen, betalade dom och allt är klart. Så den 29/12 åker vi hem igen. Hem till Ljusne. Konstigt nog, hur mycket man än förpestade Ljusne när man var yngre så längtar jag faktiskt tillbaka. Jag vet ju att det inte alls är samma som när jag bodde där, men det ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

/yours truly

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2019 16:54


Så otroligt tyst här hemma nu. Alva är hos sin farmor & farfar inatt så jag kan få sova en hel natt utan att bli väckt och även få sovmorgon. Lämnade henne efter att vi löste melodikrysset och sen har vi spelat monopol med dom 2 stora tjejerna. Elvir...

Av malin - 27 februari 2019 13:50

Sitter och lyssnar på ljudboken Torpeden : en bok om Johan Darwich som läses utav Jens Hultén, en röst som jag tycker är otroligt behaglig att lyssna på. Han passar bra att läsa denna bok. Svea sitter mittemot mig och ritar, Elvira är ute och leker, ...

Av malin - 24 februari 2019 13:03

Sitter vid köksbordet och dricker en mugg kaffe (eller barnen tror det iaf, cola är det egentligen), har precis käkat lunch och nu ska jag snart fortsätta att plugga matten. Har inte kunna satt mig någonting med det i veckan så nu sitter jag och förs...

Av malin - 17 februari 2019 22:52

Igår blev vi bjudna hem till svägerskan för mellomys å Svea ville klippa sig. Så i tog med massa gotta för att kunna bjuda tillbaka lite å tacka för middagen. Fatet verkade uppskattas iaf och maten var suverän - precis som vanligt! Svea blev super ...

Av malin - 16 februari 2019 13:51


I allahjärtans dag present så fick jag inge materiellt utav prinsen, däremot skulle jag få sovmorgon idag. En natt utan Alva & sova så länge jag ville. Efter 30min så plingade det till i hans telefon, det var såklart FRG som skrev att han skulle ha b...

Ovido - Quiz & Flashcards