En herrejösses blogg.

Direktlänk till inlägg 9 december 2016

Jobba jobba jobba.

Av malin - 9 december 2016 13:22

Idag börjar jag sista passet på denna vecka, har jobbat varje dag och nästa vecka ser det nästan likadant ut, så sjukt skönt att komma upp i dagar, jag kommer bara upp i fler och fler LAS & AVA dagar :)
Lämnade Svea till skoltaxin imorse och sen tog jag och Elvira en till liten sovstund, jag är så sjukt trött om dagarna och skulle kunna sova hela tiden. Men tur jag har Elvira hemma ändå så jag kan komma upp ur sängen.


Är så jävla nöjd med jobbet nu, timmarna flödar in och förhoppningsvis så kommer räkningarna bli mindre och mindre! Drömmen om hus står kvar och även drömmen om flera barn, vi vill ju verkligen ha en stor familj, men var sak har sin tid.


Imorgon så flyttar pappa, älskade underbara pappa till Kina i 9månader. De känns sjukt jobbigt eftersom han tidigare bara varit borta i 3 månader i stöten. Men jag är glad för hans skull och jag hoppas han får det väldigt trevligt när han är där nere och att han får se fantastiska saker som han tidigare inte sett där nere under sina vistelser.

   Dags nu att börja packa med Elvira, hon och Svea ska sova hos farmor & farfar inatt, dom ska ha fredags mys tillsammans och vi ska köpa med lite glögg också så dom kan dricka, flickorna tycker verkligen om glögg.
/yours truly



 
 
hemmamammafru.bloggplatsen.se

hemmamammafru.bloggplatsen.se

12 december 2016 02:16

Jag är en kvinna på 46 år, fru, mamma är tuff, envis som människa bor i Småland i en pytteliten by.
Jag vill berätta om mitt liv och hur det är att bo i vildmarken på gott och ont. Mina funderingar och tankar och öden och äventyr m.m

Skratta och gråt och bli glad och arg tillsammans med mig för jag säger precis som jag tycker utan krusiduller.

Älska alla årstider m.m Jag har nära kontakt med alla djur runt omkring mig och alla barn.

Det bästa jag vet är att resa till fjället och åka utför och åka på längden.

Jag är alldeles för gammal för att blogga men det skiter jag i. Jag vill göra som jag vill och är både tjurig och envis. Man måste vara det för att klara av att bo så här.

Jag prata om min stora passion och det jag älskar att göra i livet är: hundar, hästar (rider), åka utför och på längden, seglar, vandra, fjället, dragträning, promenader, träning, sticka, vänner, grillar, äventyr m.m

Söker nya seriösa vänner att lära känna.

Min bloggadress:


http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2019 16:54


Så otroligt tyst här hemma nu. Alva är hos sin farmor & farfar inatt så jag kan få sova en hel natt utan att bli väckt och även få sovmorgon. Lämnade henne efter att vi löste melodikrysset och sen har vi spelat monopol med dom 2 stora tjejerna. Elvir...

Av malin - 27 februari 2019 13:50

Sitter och lyssnar på ljudboken Torpeden : en bok om Johan Darwich som läses utav Jens Hultén, en röst som jag tycker är otroligt behaglig att lyssna på. Han passar bra att läsa denna bok. Svea sitter mittemot mig och ritar, Elvira är ute och leker, ...

Av malin - 24 februari 2019 13:03

Sitter vid köksbordet och dricker en mugg kaffe (eller barnen tror det iaf, cola är det egentligen), har precis käkat lunch och nu ska jag snart fortsätta att plugga matten. Har inte kunna satt mig någonting med det i veckan så nu sitter jag och förs...

Av malin - 17 februari 2019 22:52

Igår blev vi bjudna hem till svägerskan för mellomys å Svea ville klippa sig. Så i tog med massa gotta för att kunna bjuda tillbaka lite å tacka för middagen. Fatet verkade uppskattas iaf och maten var suverän - precis som vanligt! Svea blev super ...

Av malin - 16 februari 2019 13:51


I allahjärtans dag present så fick jag inge materiellt utav prinsen, däremot skulle jag få sovmorgon idag. En natt utan Alva & sova så länge jag ville. Efter 30min så plingade det till i hans telefon, det var såklart FRG som skrev att han skulle ha b...

Ovido - Quiz & Flashcards