En herrejösses blogg.

Direktlänk till inlägg 2 mars 2015

- inriktningsvalet.

Av malin - 2 mars 2015 13:05

Började dagen med en sjukt jobbig cykeltur. Hade cyeklkärran, Svea i den och sen Elvira bakpå min cykel, i kärran hade vi all packning till dagis och jag till skolan. Så säg ungefär 50kg extra, jag trodde jag skulle dö. Helt ärligt. Jag kunde knappt andas och benen orkade inte. Så det blev en blandning mellan att cykla och gå, men fram kom vi, haha.

 

Idag skulle jag ha redovisat om CP-skada i skolan, men en tjej i min grupp var sjuk så vi blev förflyttade till onsdag istället, hoppas hon har blivit frisk tills dess, annars får vi redovisa utan henne. 


 


Efter redovisningarna som de andra grupperna gjorde så gick några lärare igenom de olika inriktiningarna som vi kan välja på och läsa under hösten.
- Psykiatri
- Akutsjukvård
- Funktionsnedsättning/hinder
I klassen vr det bara två inriktningar som valdes, psykiatri & akutsjukvård, ingen ville läsa det sistnämda. 
Min fundering är nu på vilken inriktning som ska tas, jag har ju tidigare varit bombsäker på att välja psykiatri & få en praktik på Säters. Men nu pratade dom om att om man tar akutsjukvård så blir kompetensen bredare och praktiken blir på Falun akuten, vilket lockar som bara den också. 
Men innerst inne så vill jag gå psykiatri, men jag vill ju ändå får så mycket kompetens som jag bara kan. Så jag har till början av april att vela. 


Annars då? Jag klickade hem två böcker idag, Femtio nyanser av honom (jag ska ha den, men vet inte vart) sen Annika Sjöös bok Paleokök - helt fritt från socker, mjölk och gluten. Underbara böcker. Samt att Annika är ambassadör till företaget som jag jobbar med, Forever Living Products. Sen är jag ju både vete & komjölk allergiger så det kan inte bli bättre.
Igår hade katerna ner min sista ängel som jag haft, trodde verkligen jag skulle adoptera bort som på en gång. De har sönder tammebövelen alla mina prydnadssaker, snart får har jag bara plast saker, haha!

     

Nackdelen med att ha tunnat ur håret är att de växer och man kan inte kontrollera de, så efter att vi kommit igng med en riktig ekonomi, som Tobbes lön och när jag får en riktig lön så ska jag sätta i löshår och färga tillbaka till rött, älskade röda hårfärgen, som jag saknar den!
   


Dags att fortsätta kolla på SOA, underbara serie!
/yours truly malin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2019 16:54


Så otroligt tyst här hemma nu. Alva är hos sin farmor & farfar inatt så jag kan få sova en hel natt utan att bli väckt och även få sovmorgon. Lämnade henne efter att vi löste melodikrysset och sen har vi spelat monopol med dom 2 stora tjejerna. Elvir...

Av malin - 27 februari 2019 13:50

Sitter och lyssnar på ljudboken Torpeden : en bok om Johan Darwich som läses utav Jens Hultén, en röst som jag tycker är otroligt behaglig att lyssna på. Han passar bra att läsa denna bok. Svea sitter mittemot mig och ritar, Elvira är ute och leker, ...

Av malin - 24 februari 2019 13:03

Sitter vid köksbordet och dricker en mugg kaffe (eller barnen tror det iaf, cola är det egentligen), har precis käkat lunch och nu ska jag snart fortsätta att plugga matten. Har inte kunna satt mig någonting med det i veckan så nu sitter jag och förs...

Av malin - 17 februari 2019 22:52

Igår blev vi bjudna hem till svägerskan för mellomys å Svea ville klippa sig. Så i tog med massa gotta för att kunna bjuda tillbaka lite å tacka för middagen. Fatet verkade uppskattas iaf och maten var suverän - precis som vanligt! Svea blev super ...

Av malin - 16 februari 2019 13:51


I allahjärtans dag present så fick jag inge materiellt utav prinsen, däremot skulle jag få sovmorgon idag. En natt utan Alva & sova så länge jag ville. Efter 30min så plingade det till i hans telefon, det var såklart FRG som skrev att han skulle ha b...

Ovido - Quiz & Flashcards